پرده های پذیرایی جدید برای دکوراسیون منزل

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پرده یکی از اصلی‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی است که سبک مدرن آن در انواع مختلف در بازار موجود است و پاسخگوی هر سلیقه‌ای است.
پرده مدرن

همان‌طور که می‌دانید یکی از اجزای جلوه دهنده دکوراسیون داخلی که تاثیری بسیار برفضای محیط دارد، پرده است. البته پرده‌ها به غیر از افزایش زیبایی در دکوراسیون داخلی، کاربردهای دیگری هم دارند که مهم‌ترین آن حفظ حریم خصوصی و تنظیم تابش نور خورشید است.

برای این‎که بهترین پرده را متناسب با نیازها و چیدمان خانه  انتخاب کنید، به غیر از تناسب رنگ و بافت، لازم است با انواع آن نیز آشنا شوید. در این مطلب به بررسی چند نمونه از پرده‌های مدرن و زیبایی که با سبک‌های مدرن چیدمان داخلی، بسیار هماهنگ و زیبا هستند، می‌پردازیم.

هر کدام از این پرده‌ها مزایای خاص خود را دارند. شما با بررسی این مزایا می‌توانید برای مکان‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و… بهترین و کاربردی‌ترین آن‌را انتخاب و نصب کنید.

مدل شید دومکانیزم

پرده شید دو مکانیزم

برای طراحی این مدل از دو پارچه استفاده می‌شود؛ با این‎که این پارچه‌ها از یکدیگر جدا هستند، در کنار هم و با کمک گرفتن از زنجیر و یک مکانیزم خاص، به‌سادگی بالا و پایین می‌روند. پرده‌ای که در بخش زیرین قرار می‌گیرد، شید است و غالباً جنس آن پلی‌استر است. پرده‌ای که رو قرار می‌گیرد و در معرض دید است، معمولاً از جنس حریر و تور است.

این پرده‌ها که در انوع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارند، جلوه و زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشند و با هر سلیقه‌ای سازگار است. همچنین، با ایجاد سایه مانع دید از بیرون می‌شود و به حفظ حریم خصوصی شما کمک می‌کند. پرده‌های شید دو مکانیزم برای سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کودک می توانند انتخابی مناسب باشند.

مدل هانیکوم یا کامب

پرده هانیکوم

اگر سبک چیدمان خانه شما مدرن است، این مدل پرده بسیار با دکوراسیون شما هماهنگ است. خوشبختانه این مدل نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد که قابلیت تطبیق آن را با هر رنگ میسر می‌سازد. یکی از مزیت‌های این پرده، شست‎وشوی آسان آن است. این پرده قابلیت نصب روی فریم پنجره‌های دوجداره و یو.پی.وی.سی را دارد. همچنین هنگام جمع شدن فضای بسیاری را اشغال نمی‌کند.

مدل کرکره فلزی

پرده کرکره فلزی

این مدل پرده می‌تواند به خوبی نور ورودی را کنترل کند و به همین سبب یکی از مدل‌های پرطرفدار به‌شمار می‌آید. پرده کرکره آلومینیومی در دو سایز ۲۵ و ۱۶ میلی‌متری طراحی و تولید می‌شود. پرده کرکره فلزی نیز دارای تنوع رنگی بسیاری است. به دلیل آلومینیومی بودن، نسبت به پرده‌های پارچه‌ای بادوام‌تر، اما قیمت آن کمتر است. از مزایای دیگر این پرده، سایزبندی مختلف آن، نصب و نظافت ساده، قابلیت نصب روی شیشه‌های شیب‌دار و قابلیت نصب به صورت برقی با ریموت کنترل است.

مدل کرکره چوبی

پرده کرکره چوبی

پرده کرکره چوبی یکی از مدل‌های شیک محسوب می‌شود. این پرده در سه سایز ۲۵، ۳۵ و ۵۰ میلی‌متری طراحی شده است و از تنوع رنگی بالایی بهره مند است. متریال اصلی این مدل، چوب طبیعی است؛ به‌همین سبب فضای خانه یا محیط کار شما را بسیار گرم و صمیمی می‌کند. از طرفی با مبلمان چوبی همنشینی و تناسب خوبی ایجاد می‌کند. این مدل نیز به صورت برقی و با ریموت کنترل قابل نصب است .

مدل شید رول

parde shide rol پرده های پذیرایی جدید برای دکوراسیون منزل

این نوع پرده به پرده‌های بالارو نیز معروف هستند. جنس پارچه‌هایی که در ساخت این مدل پرده به کار می‌رود، شفاف، نیمه شفاف و مات است؛ به‌همین سبب جنس آن را با میزان نوری که می‌خواهید در فضا باشد، انتخاب کنید. برای شست‎وشوی این پرده از مواد شوینده و آب گرم استفاده شود. این مدل پرده جزو پرده‌های بادوام به شمار می‎رود. یکی از بهترین مزیت‌های این مدل پرده، مقاومت آن در برابر نور خورشید است. همچنین به علت مقاومت بودن آن در برابر رطوبت، بهترین گزینه برای حمام به شمار می‌رود. پرده شید رول را  می‌توان به کمک زنجیر و ریموت کنترل نصب کرد.

پرده زبرا

پرده زبرا

یکی دیگر از مدل‌های پرده‌های مدرن که استفاده آن‌ها بسیار متداول شده، پرده‌های زبرا هستند. در ساخت این مدل از پاچه‌های ضخیم و تورهای نازک استفاده شده و به همین خاطر زبرا نامیده می‌شود. این پرده هم دارای تنوع بسیار بالای رنگی است. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و قابلیت تنظیم نور داخل را نیز دارد. پرده زبرا نیز به صورت برقی و هم با ریموت کنترل قابل نصب است.

امیدواریم با این مطلب شما را در انتخاب بهترین پرده‌ مدرن و مناسب خانه یا محل کارتان یاری کرده باشیم.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

این مطلب برگرفته از سایت پارس‌پرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…