خرید آپارتمان در کامرانیه

۱۲
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله کامرانیه از محله‌های قدیمی و البته مدرن شهر تهران است که امکانات قابل‌توجه آن، این محله را در بین متقاضیان خرید خانه در شمال تهران محبوب کرده است.
خرید آپارتمان در کامرانیه

کامرانیه از محله‌های گران‌قیمت شمال تهران است که در ۳ کیلومتری شرق تجریش قرار دارد. این محله که خیابانی به همین نام را در دل خود جای داده است، از شمال با خیابان نیاوران، از جنوب با بزرگراه صدر، از شرق با فرمانیه و حصاربوعلی و از غرب با چیذر و دزاشیب همسایه است. بافت غالب محله کامرانیه نوساز و صد البته لوکس است، اما از آنجا که کامرانیه مانند دیگر توابع شمیرانات در گذشته بافتی روستایی داشته است، در کوچه‌ها و خیابان‌های این محله هنوز آثاری از بافت سنتی دیده می‌شود. به دلیل قرار گرفتن این منطقه در دامنه ارتفاعات شمالی تهران، اولین مزیت خرید آپارتمان در کامرانیه برخورداری از آب‌وهوای تازه است. مجله دلتا در محله‌گردی خود این بار به سراغ محله کامرانیه رفته است. با ما همراه باشید.

کامرانیه در گذشته

در معرفی کوتاهی از کامرانیه گفته می‌شود که اراضی این محله در گذشته جزو مایملک کامران‌میرزا، فرزند سوم ناصرالدین‌شاه قاجار بوده‌ است و نام کامرانیه نیز از نام او گرفته شده‌ است. جالب است بدانید که نخستین خط تلفن شهر تهران در کامرانیه نصب شد و ناصرالدین شاه با دارالحکومه تهران صحبت کرد.

دسترسی به کامرانیه

 اگر با خودروی شخصی قصد تردد در کامرانیه را دارید، این دسترسی برای شما از طریق بزرگراه طبقاتی صدر آسان خواهد بود؛ ضمن آنکه محله کامرانیه محدودیت ترافیکی ندارد. راه‌اندازی خط ۳ متروی تهران، رفت و آمد به این محله را بیشتر از گذشته آسان کرده است. دو ایستگاه متروی نوبنیاد و شهید باهنر در این خط شما را به این محله خواهد رساند.

از خطوط اتوبوسرانی فعال در این محله نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مبدا پایانه لاله، مقصد پایانه شهید افشار
  • مبدا شهرک صدف، مقصد بلوار صبا
  • مبدا میدان ازگل، مقصد پایانه تجریش
  • مبدا شهرک قائم، مقصد پایانه تجریش

در صورت نیاز به سوخت می‌توانید به جایگاه‌های شماره ۱۳۴ صاحبقرانیه، شماره ۲۷ پاسداران، شماره ۲۸ نیاوران و پمپ بنزین اسدی مراجعه کنید.

محله کامرانیه

مراکز خرید

دسترسی آسان ساکنان کامرانیه به مراکز خرید، یکی از مزایای خرید آپارتمان در این محله است. از مراکز خرید شاخص کامرانیه می‌توان به مجتمع‌های اداری و تجاری زیر اشاره کرد که البته سطح قیمت در آن‌ها نسبتا بالا است.

  • مرکز خرید کوه نور
  • مجتمع تجاری دریای نور
  • مجتمع تجاری اداری روما سنتر
  • مجتمع تجاری اداری شووان
  • مجتمع بام سنتر کامرانیه

مراکز تفریحی

بوستان امام علی، از قدیمی‌ترین بوستان های این محله، در سال ۱۳۸۳ احداث شده است. علاوه بر آن، پارک نیاوران و پارک جمشیدیه نیز که در نزدیکی این محله واقع شده‌اند، می‌توانند از گزینه‌های سپری کردن اوقات فراغت در این محله باشند.

مکان‌های شاخص کامرانیه

  • سفارت ونزوئلا
  • سفارت لیبی
  • سفارت ایرلند
  • سفارت اسلوونی
  • اقامتگاه سفیر جمهوری چک
  • سازمان همکاری اقتصادی
  • بیمارستان دامپزشکی تهران

خرید آپارتمان در کامرانیه

کامرانیه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود؛ به شمال چهارراه کامرانیه (تقاطع بلوار اندرزگو، خیابان فرمانیه و خیابان کامرانیه) کامرانیه شمالی و به جنوب این چهارراه، کامرانیه جنوبی می‌گویند. بافت غالب خیابان کامرانیه شمالی تجاری و اداری است و برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع بسیاری در این محدوده قرار دارند. با نزدیک شدن به قسمت جنوبی محله و حد فاصل خیابان کامرانیه و دیباجی جنوبی، از بافت تجاری کاسته شده و محله چهره‌ای مسکونی به خود می‌گیرد. همانطور که گفته شد محله کامرانیه از محله‌های مرفه‌نشین کلانشهر تهران به شمار می‌رود، از این رو قیمت خرید ملک در کامرانیه بالا است. خیابان های کامرانیه شمالی، کامرانیه جنوبی، شیبانی، کاوه، ثروتی و … از خیابان‌های مهم و پرطرفدار کامرانیه برای سکونت و فعالیت‌های تجاری است. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندک به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در کامرانیه ایـــنجــــا کلیک کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۴۱ ب٫ظ

    جالب بود مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    ممنونم جالب بود

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. مسعود

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. مسعود

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. بردیا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    مطالب بسیار مفید و اموزنده

    پاسخ

  7. ملکی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    ممنون از لطف و اطلاعات مفید

    پاسخ

  8. بهمن

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  9. هوشمند

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۵ ب٫ظ

    خیلی عااالی بود

    پاسخ

  10. یوسفی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  11. انصاری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    با تشکر
    مفید بود

    پاسخ

  12. بیگدلی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    اطلاعات مفیدی بود
    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…