آپارتمان رهن کامل

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت بازار آپارتمان رهن کامل در تهران، فاصله زیادی با بالاترین حد متعارف اجاره‌بها در هر منطقه ندارد و نزدیک سقف است.
آپارتمان رهن کامل

آپارتمان رهن کامل به طور معمول کمتر از آپارتمان اجاره‎ای آگهی می‎شود. دلیل آن هم نیاز موجران برای دریافت وجه نقد در قالب اجاره‎بهای ماهانه است. مشاوران املاک می‌گویند در بسیاری از محله‌های متوسط و متوسط رو به بالا، آپارتمان‌هایی که به‌صورت ترکیب رهن و اجاره آگهی شده‌اند، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به واحدهای رهن کامل دارند، زیرا صاحب‎خانه‎ها معتقدند: آپارتمان رهن کامل ارزش بیشتری نسبت به  رهن و اجاره دارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، وضعیت بازار آپارتمان رهن کامل در تهران، فاصله زیادی با بالاترین حد متعارف اجاره‌بها در هر منطقه ندارد و نزدیک سقف است. هرچند در نیمه دوم سال، تقاضا برای اجاره مسکن به مراتب کمتر از نیمه اول سال است، اما همچنان قیمت پیشنهادی آپارتمان‌هایی که به‌صورت «رهن کامل» عرضه شده‌اند، بالا است.

مشاوران املاک می‎گویند: در تهران فصل اجاره معنا و مفهوم خاصی ندارد.  اگرچه بازار نقل و انتقال های ملکی در تابستان داغ‌تر است، اما در تمام فصول دیگر نیز میزان قابل قبولی از عرضه و تقاضا وجود دارد. با این حال، همین مقدار اندک کاهش تقاضا در بازار اجاره سبب شده بر تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل که مطلوب مستاجران است، افزوده شود.

b1 آپارتمان رهن کامل

تعداد آگهی آپارتمان رهن کامل زیاد شده است

سال گذشته پس از کاهش نرخ سود بانکی، آپارتمان برای رهن کامل به کالایی نایاب در بازار مسکن تبدیل شده بود، اما امسال مصوبه نرخ‌های بانک مرکزی همچون سال گذشته سفت و سخت اجرا نمی‌شود.

 همچنین مختصات بازار مسکن دستخوش تغییرات اساسی نسبت به سال گذشته شده و تحت تاثیر افزایش شدید قیمت‌ها، عده زیادی از متقاضیان بالقوه خرید مسکن ناگزیر روانه بازار اجاره شده‌اند. پس از زیاد شدن تقاضا، تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل در بنگاه‌های املاک بسیار زیاد شده است. همچنین، در مورد آپارتمان‌هایی که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره فایل شده‌اند نیز قید «قابل تبدیل» لحاظ شده است.

برای خوانش آخرین مطالب در بخش مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…