کاهش قدرت خرید ، بازار مسکن را متوقف کرد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خط فقر در یک خانواده چهار نفره در شهر تهران، در تابستان سال ۹۷ ماهانه ۲۷ میلیون ریال و سالانه حدود ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است. در دوران بی پولی مردم، قدرت خرید در تمام امور مالی به شدت کاهش یافته است.
کاهش قدرت خرید

 کاهش قدرت خرید ، بازار مسکن را متوقف کرد. کاهش ۶۱ درصدی معاملات مسکن تهران در آذر ماه امسال نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته، نشان می‎دهد بازار مسکن بدون مشتری مانده است.

در دوران بی پولی مردم و افزایش بی رویه قیمت‎ها، قدرت خرید در تمام امور مالی به شدت کاهش یافته است. با توجه به این‎که هم‎اکنون قیمت خانه در پایتخت؛ هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان  است، مردم با این همه تورم و خط فقر، دیگر به خریدن خانه فکر هم نمی‎کنند.

خط فقر در یک خانواده چهار نفره در شهر تهران، در تابستان سال ۹۷ماهانه ۲۷ میلیون ریال و سالانه حدود ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است. متوسط انواع هزینه‌های خوراکی و غیرخوراکی برای یک خانوار با جمعیت ۴ نفر، رقمی بیش از سیصد و شصت و دو میلیون (۳۶۲) ریال ماهانه حدود ۳۰ میلیون ریال است.

کاهش قدرت خرید

آمار تحولات قیمت مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، رشد قیمت مسکن که از اواخر روزهای تابستان ۹۶ آغاز شد و در زمستان و سپس در اردیبهشت و خرداد ماه امسال به اوج خود رسید؛ باعث شد تا بازار مسکن در یک رکود تورمی شدید، فرو برود.

 آمار تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان می‎دهد تعداد معاملات مسکن ۶۱،۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است. در آذرماه امسال، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل یک درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۱.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رشد قیمت مسکن در یک سال گذشته موجب کاهش بیش از پیش قدرت خرید مسکن شده است، بنابراین دولت باید تدبیری برای بالا بردن قدرت خرید مسکن و خروج بخش مسکن از رکود بیندیشد.

برای خوانش مطالب روزآمد مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…