کابینت آشپزخانه ؛عاملی مهم در فضاسازی منزل

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از رنگ های روشن آشپزخانه‎تان را بزرگتر دیده خواهد شد.
کابینت آشپزخانه

داشتن آگاهی مورد نیاز درباره‎ی چیدمان بخش‎های گوناگون خانه، مخصوصا آشپرخانه و وسایل به‎کار رفته در آن می‎تواند ما را در داشتن محیطی زیبا، کارا و جذاب یاری کند. یکی از وسیله های مهم مربوط به قلب آپارتمان شما، کابینت آشپزخانه است.

هر کدام از ما دارای نیازها و منابع مالی متفاوتی هستیم. بخشی از ما در خانه های بزرگ و بخشی دیگر در خانه های کوچک زندگی می‎کنیم و هر کدام‎ از ما بر اساس سلیقه‎ی خود مایل به استفاده از مبلمان و وسیله های کلاسیک یا مدرن در خانه خود هستیم. وسایلی که بیشترین تناسب را با دکوراسیون داخلی مان داشته باشد و بتواند زیبایی را برایمان به ارمغان بیاورد.

چیدمان داخلی آشپزخانه

همچنین برخی از ما عاشق استفاده از وسایل دکوراتیو و تزیینی هستیم، اما برخی دیگر وجود چنین وسیله هایی را باعث ایجاد شلوغی و تراکم غیر ضروری در خانه می‌دانند. با این اوصاف هر کدام از ما تلاش می‎کنیم تا دکوراسیونی را برای خودمان طراحی کنیم که هم نیاز به احساس آرامش را برایمان بوجود بیاورد و هم معرف سلیقه و علاقه‌مندی‌ هایمان باشد. یکی از این فضاهای مهم در چیدمان داخلی آشپزخانه است.

کابینت آشپزخانه

علاقه و ذوق هر کدام‎ از ما در دکوراسیون خانه هر قدر هم که متفاوت باشد، یک هدف واحد یعنی همان دستیابی به آرامش و زیبایی در منزل را دنبال می‎کند. در این گزارش، چندین نمونه از مدل رنگ‎های مختلف کابینت آشپزخانه را به شما نشان می‎دهیم.

انتخاب کابینت برای آشپزخانه

با تنوعی که امروزه در بازار وجود دارد برای تمام آشپزخانه‎ها فارغ از هر نوع اندازه و مساحتی که دارند می‎توان کابینت مناسب را به راحتی پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که ساعت‎هایی را که در آشپزخانه می‎گذرانیم بسیار طولانی هستند و نباید نادیده گرفته شوند. زیرا بخش اعظمی از روزمان را در طول آشپزی کردن و صرف غذا در این محیط می‎گذرانیم. به همین منظور هر چقدر فضای آشپزخانه‎تان نشاط آور و زیبا چیده شده باشد، تاثیر مثبتی روی روحیه تان خواهد داشت. یکی از پیشنهاد های مهم و همیشگی ما برای ایجاد چنین فضای بزرگ و با نشاطی برای آشپزخانه‎های کم متراژ استفاده از رنگ‎های روشن است.

رنگ کابینت

فضاهای پنهان

همان طور که می‎دانید، فضاهای دیده نشده در آشپزخانه، همانند مناطقی که برای آشپزی و آماده سازی غذا تعیین شده‎اند، مهم هستند. این مناطق نامبرده را اغلب کمدها، کانترها، کابینت‎ها و کشوها بوجود می‎آورند که باید در نوع انتخاب رنگ آنها نیز همان دقت مورد نیاز برای سایر بخش ها را به خرج دهیم. ما می‎توانیم یک آشپزخانه عالی با نور طبیعی داشته باشیم و رنگ‎ها را با توجه به علایق و روحیاتمان انتخاب کرده و بکار ببریم، اما همان طور که همه ما می‎دانیم، باید به تمام مراکز و ریز فضاهای آشپزخانه مان به یک اندازه توجه کنیم.

برای دستیابی به این خواسته رعایت دو نکته مهم الزامیست. اول انتخاب رنگ روشن و درست و نکته دوم استفاده از نور مناسب در فضا. برای رسیدن به نور مورد نیاز و استاندارد می‎توانید از لامپ‎های LED که در هر مغازه لوازم الکتریکی پیدا می‎شود استفاده کنید که برق کمتری نسبت به لامپ‎های معمولی دیگر مصرف می‎کنند.

اما همان طور که پیشتر گفته شد، برای آشپزخانه‎های کم‎متراژ بهتر است که از رنگ‎های روشن، مخصوصا رنگ سفید در رنگ آمیزی دیوارها، سقف و حتی رنگ کابینت‎ها استفاده کنید. اما بکار بردن این رنگ در تمام فضای آشپزخانه شاید مورد پسند برخی از افراد نباشد، به همین منظور اگر دوست دارید که این بخش از خانه‎تان رنگی باشد، می‎توانید از کابینت‎هایی با رنگ روشن و سفید در بالا و از کمدها و کشوهای رنگی در قسمت پایین آشپزخانه استفاده کنید. زیرا اگر از کابینت‎های رنگی، روی دیوار استفاده کنید به کوچکتر و کم متراژتر دیده شدن آشپزخانه‎تان می افزایید.

کابینت

اما خوب است بدانید که استفاده از این ترکیب رنگی مدرن، مدتی است که بسیار باب شده و مورد پسند افراد بسیار زیادی قرار گرفته است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون ، محوطه سازی و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…