خانه ارزان می شود؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق مختلف تهران نشان می‎دهد که بازار مسکن روند نزولی، در پیش دارد و پیش‎بینی می‎شود که در آینده‎ی نزدیک، خانه ارزان می شود.
خانه ارزان می شود

خانه ارزان می شود؟ آیا مسکن ارزان می شود یا گران؟ آیا با کاهش دلار، خانه ارزان می شود؟ آینده بازار مسکن چه خواهد شد؟

بررسی جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی است که مسکن در سراشیبی قیمت قرار گرفته است و خانه ارزان می شود. پیش‎بینی شده به زودی شاهد توقف کامل معاملات مسکن خواهیم بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، میانگین قیمت یک مترمربع مسکن طی دی ماه امسال نسبت ماه پیش از آن ۱.۵ درصد افزایش یافته است. در برخی مناطق میانگین قیمت نسبت به آذرماه کاهش یافته که نشان از آغاز دوره رکود غیرتورمی بازار مسکن دارد.

تعداد معاملات انجام شده در دی ماه امسال نیز ۵۸۰۰ مورد بوده که نسبت به دی ماه سال قبل ۶۵.۶ درصد و در مقایسه با دی ماه سال ۹۲ بیشتر از ۳۲.۹ درصد کاهش یافته است.

خانه ارزان می شود

قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق مختلف تهران

میانگین قیمت مسکن در منطقه یک از ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان با ۳.۲ درصد رشد به ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان افزایش یافته است.

 در منطقه ۲، میانگین  قیمت به ۱۴ میلیون و ۹۱۳ هزار تومان،  در منطقه ۳ ، ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان،  در منطقه ۴، ۹ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان، منطقه ۵، ۱۲ میلیون و ۶۶ هزار تومان، منطقه ۶؛  ۱۳ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان ، منطقه ۷، ۸ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان و درمنطقه ۸ ، قیمت مسکن تا ۹ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه ۹ میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی به ۶ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان، در منطقه ۱۰ با رشد منفی ۲۳ صدم درصد به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۱۱ میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی،۶ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان ثبت شده و در منطقه ۱۲  قیمت مسکن به ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان و در منطقه ۱۳ نیز میانگین قیمت به ۸ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان کاهش یافته است.

خانه ارزان می شود

در منطقه ۱۶ میانگین  قیمت یک مترمربع واحد مسکونی از ۴ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان با رشد منفی ۲ درصدی به ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان ،در منطقه ۲۰ با رشد منفی ۳ درصدی به ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان و در منطقه ۲۲ نیز میانگین  قیمت با رشد منفی بیش از ۸.۵ درصدی از ۹ میلیون و ۳۰ هزار تومان به ۸ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان کاهش یافته است.

حال باید دید که با این روند نزولی، در آینده‎ی نزدیک خانه ارزان می شود؟

برای خواندن آخرین مطالب بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…