کارشناسان می‌گویند رونق بازار مسکن شروع‌شده

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کارشناسان می گویند رونق بازار مسکن شروع شده

این روزها نشانه هایی از رونق بازار مسکن پدیدار  شده و به نظر می‌رسد این بار وعده ‌های مسوولان محقق شده و «فاز پیش» رونق آغاز شده است.

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، میزان معاملات در مقایسه با ماه‌های گذشته افزایش داشته و از سویی با توجه به موعد پرداخت‌های تسهیلات مسکن، بازار واحد‌هایی با متراژ‌های کوچک، پر بار شده است.

چندی پیش، بانک مرکزی نیز آمار‌هایی از بهبود اوضاع معاملات مسکن منتشر کرد که نوید بخش روزهای خوب برای بازار مسکن است.

این گزارش ها حاکی است معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه امسال، با استناد به آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به ۱۳ هزار و ۸۰۰ مورد رسید که در مقایسه با مهرماه پارسال ۳۴ و ۴ دهم درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۷.۹ میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ و ۷ دهم درصد افزایش داشته است.

مصطفی قلی خسروی کارشناس بازار مسکن با اشاره به نبود رکود در معاملات مسکن گفت: براساس آمارها خبر‌های خوبی از رونق بازار مسکن شنیده می شود.

وی با بیان این که ۹۷ هزار معامله مسکن در کشور طی ماه گذشته به ثبت رسیده افزود: از ۹۷ هزار معامله حدود ۴۰ هزار  در استان تهران بوده است.

به گفته خسروی ۱۵ هزار معامله در بخش‌های اجاره و ۲۵ هزار معامله نیز در بخش مبایعه نامه بوده است.

دولت برنامه‌هایی از جمله افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم و نوسازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار دارد که این امر می‌تواند تاثیری مثبت بر بازار مسکن بگذارد.


delta.ir ◊ مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…