قیمت خانه در پایتخت ؛ هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت خانه در پایتخت برای یک مترمربع ، در منطقه یک تهران ، ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان اعلام شده است.
اخبار کاهش قیمت خانه

قیمت خانه در پایتخت ؛ هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است. این قیمت نشان می‎دهد که افزایش نرخ مسکن ۹۰ درصد بوده است. دی ماه امسال، قیمت خانه در پایتخت، برای یک مترمربع، مبلغ  ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان بوده که در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته ۸۹.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، در دی ماه امسال ۶ هزار و ۸۶۵ مورد مبایعه‌نامه مسکن در تهران امضا شده است. این تعداد نسبت به ماه گذشته (آذرماه ۹۷) که تعداد مبایعه نامه ها ۶ هزار و ۹۵۰ مورد بود،  ۸۵ مورد معادل ۱.۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ماه ۹۶) که تعداد معاملات مسکن ۱۶ هزار و ۸۷۶ مورد بود، نشان دهنده کاهش ۱۴۵.۸ درصدی (نزدیک منفی دو و نیم برابر)  است.

قیمت خانه در پایتخت

همچنین میانگین قیمت خانه در پایتخت برای هر مترمربع واحد مسکونی در دی ماه امسال ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. این رقم نسبت به ماه گذشته (آذر ماه ۹۷) که متوسط قیمت هر متر مربع در تهران، ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود، ۱۴۷ هزار تومان معادل ۱.۵ درصد رشد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته (دی ماه ۹۶) که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود، معادل ۸۹.۹ درصد افزایش داشته  است.

تعداد معاملات مسکن در مناطق مختلف تهران در دی ماه ۹۷

در دی ماه ۹۷ بیشترین تعداد معامله واحد مسکونی در منطقه ۵ تهران با ۷۵۰  مبایعه‌نامه انجام شد.  پس از آن منطقه ۴ با ۵۷۲ و منطقه ۲ تهران با ۴۴۹ مورد معامله بیشترین تعداد خرید و فروش مسکن را داشته‎اند.

کمترین تعداد معامله واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۹ با ۳۸ معامله و پس از آن به منطقه ۲۲ با ۵۴  مبایعه‌نامه اختصاص دارد.

کدام مناطق تهران برای خرید مسکن ارزان‎تر هستند؟

از نظر میانگین قیمت خانه در پایتخت برای هر مترمربع واحد مسکونی، بیشترین قیمت به منطقه یک تهران با یک مترمربع ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان تعلق داشته و پس از آن منطقه ۳ با میانگین مترمربعی ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفته است.

کمترین میزان میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۸ با  ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پس از آن به منطقه ۲۰ با یک مترمربع  ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان اختصاص داشته است.

برای خوانش مطالب روزآمد مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…