میز ناهارخوری و نحوه چیدمان آن در اتاق نشیمن

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از نکات مهم به هنگام خرید میز ناهارخوری توجه به ابعاد سالن پذیرایی است.
میز ناهارخوری

نوع چیدمان میز ناهارخوری در سالن پذیرایی یکی از سخت ترین کارهای طراحی داخلی محسوب می‎شود. زیرا مجبورید فضای آپارتمان را طوری بچینید که هم متناسب با مبلمانتان باشد و هم زیبایی بصری خانه‎تان را در عین کارایی حفظ کند. مخصوصا اگر محیط و اتاق جداگانه‎ای برای قرار دادن میز ناهارخوری‎ نداشته باشید و مجبور شوید تا بخشی از فضای سالن خود را به این امر اختصاص دهید. اما در ابتدای کار برای داشتن چیدمانی صحیح باید به ابعاد و ویژگی‎های سالن پذیرایی دقت کنید.

دکوراسیون سالن های مستطیلی شکل

برخی از سالن‎های پذیرایی به‎صورت مستطیلی شکل هستند و ابعاد کمی دارند، بنابراین برای بدست آوردن بهترین نوع چیدمان در این نوع فضاها اولین اصل، انتخاب و خرید مبلمان اصولی و متناسب با محیط است. یکی از بهترین نمونه این نوع چیدمان ها را در همین تصویر می بینید. همانطور که مشاهده می‎کنید در این نوع دکوراسیون برای کوچک دیده نشدن خانه می‎توانید میز ناهارخوری‎تان را در قسمت‎های کم عرض‎تر سالن که مبلمان در آنجا جا نمی‎شود بچینید. همچنین دقت کنید چنانچه کف خانه‎تان با پارکت یا سرامیک مفروش شده از پهن کردن فرش در آن خودداری کنید تا محیط را بیش از پیش کوچک‎تر نشان ندهد.

میز ناهارخوری

چیدمان سالن های کوچک

برای چیدمان فضاهای کوچکتر همانند تصویری که مشاهده می‎کنید، می‎توانید از میزهای گرد استفاده کنید. زیرا این نوع میزها در محیط های کوچک، با اشغال محیط کمتر فضای بیشتری را برای استفاده بوجود می آوردند. در این شکل از دکوراسیون می توانید فضای اتاق نشیمن و مبلمان سالن پذیرایی تان را در امتداد میز خود بچینید و با قرار دادن یک باکس کوچک کتاب به تفکیک محیط سالن کمک کنید.

همانطور که می‎دانید رنگ‎ها نقش بسزایی در زیبایی و چگونه دیده شدن میزان ابعاد خانه دارند، بنابراین با انتخاب رنگ‎های روشن مانند رنگ سفید در رنگ آمیزی دیوارهای این محیط، به بزرگتر جلوه دادن آن بیفزایید. همچنین اگر دوست دارید که از آینه برای تزیین این بخش از خانه استفاده کنید بهتر است که آن را دقیقا روی دیوار روبه‎رویی پنجره نصب کنید تا با انعکاس نور تابیده شده به خانه هم به لحاظ نورپردازی و هم زیبایی بصری جلوه بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد.

دکوراسیون خانه

چیدمان میز ناهارخوری ؛ قسمت راست یا چپ سالن؟

بهترین مکان برای چیدمان میز ناهارخوری با توجه به در ورودی منزل سمت راست و چیدمان مبل‎ها سمت چپ سالن است. در این نوع از دکوراسیون استفاده از صندلی‎هایی با رنگ‎های گرم می تواند چیدمان خانه شما را کامل کند و جذابیت بیشتری به این محیط ببخشد. همچنین اگر میزهای ناهارخوری مدرن مستطیلی، به‎صورتی که در تصویر می بینید در دکوراسیون‎ تان گنجانده شود، مشکل کمبود فضا را نیز حل خواهد کرد.

نکته مهم دیگر در استفاده از میزهای عسلی و دم دستی برای خانه‎های کم متراژ میزهای بیضی شکل هستند که هم جای کمتری را اشغال می کنند و هم به خاطر انحنای موجود در سطح این وسیله ها به راحتی در فضاهای کوچک هم می‎توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

طراحی داخلی

دکوراسیون سالن های مربعی شکل

اولین پیشنهاد ما در جهت استفاده بهینه از فضا برای افرادی که دارای خانه‎های مربعی شکل هستند، استفاده از مبل دو یا سه نفره روبروی میز تلویزیون یا شومینه و قرار دادن متقارن مبل های تک نفره در دو سمت این میز است. در این شکل از چیدمان نیز با گذاشتن میز ناهارخوری در جهت عکس چیدمان مبل‎ها می‎توانید زیبایی بسیاری را بوجود آورده و با استفاده از صندلی‎های متحرک باعث شوید تا فضای خانه محدود نشده و از کمترین متراژ به شکل مفیدی استفاده کنید.

چیدمان میز ناهارخوری

یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای چیدمان سالن‎های مربعی شکل استفاده از مبل‎های شکل ال در گوشه‎ی سالن پذیرایی و صندلی های قابل حمل است که می‎توانند در کنار هم محیطی ایده آل برای کل فضا بوجود بیاورند. همچنین استفاده از میز ناهارخوری به شکل گرد نیز یکی از انتخاب های هوشمندانه برای این نوع سالن هاست.

چیدمان مبل

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون ، محوطه سازی و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…