میزهای قدیمی را شیک و نو کنید +ویدیو

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با کسب دانش و اطلاعات مورد نیاز می‎توانید از دور ریز وسایل قدیمی‌تان جلوگیری کنید.
بازسازی میزهای قدیمی

اگر از رنگ یا طرح میزهای قدیمی خود خسته شده‌اید می‌توانید به جای دور انداختن آن‌ها با استفاده از رنگ‌آمیزی‌های جدید و متناسب با دکوراسیون خانه خود مجددا از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با ارائه ۱۰ راهکار مناسب و اصولی شما را با چگونگی بازسازی میزهای قدیمی آشنا می‌کنیم.

بازسازی میزهای قدیمی

شما می‌توانید با انتخاب یکی از راه‌های ارائه شده، به بازسازی وسایل خود اقدام کنید.

رنگ آمیزی برای بازسازی میزهای قدیمی

همانطور که در تصویر سمت چپ مشاهده می‌کنید هیچکس حاضر به استفاده از این وسیله در خانه خود به شکلی که می‌‎بینید نیست. در این شرایط استفاده از رنگ‌آمیزی و دکوپاژهای خلاقانه می‎تواند جایگزین مناسبی به جای دور ریز اشیا قدیمی تان باشد و شکل مدرنی را به دکوراسیون خانه هدیه دهد.

بازسازی میزهای قدیمی

تزیین کنید

میزها را براساس رنگ متناسب با دکوراسیون خانه‌تان رنگ آمیزی و در تزیین آن‌ها از مهره‌های رنگی استفاده کنید.

استفاده از موزاییک‌های رنگی

می‌توانید با استفاده از سرامیک‌های رنگی و چسباندن قطعات مختلف آن در کنار هم، جلوه زیبایی به میز قدیمی خود ببخشید، اما در ابتدا برای هماهنگی رنگی بیشتر باید میز را براساس رنگ دکوراسیون تان رنگ‌آمیزی کنید.

تزیین با عکس ها از ایده‌های نو کردن میزهای قدیمی

یک ایده خلاقانه دیگر برای نو کردن میزهای قدیمی استفاده از عکس هاست. شما می توانید عکسهای مورد علاقه تان را به شکل هنرمندانه ای روی سطح میز بچسبانید. اگر می خواهید این ایده جدید چشم شما را آزار ندهد، می توانید در ابتدا میزتان را با رنگ مشکی رنگ آمیزی کرده و بعد کار کولاژ عکس ها را شروع کنید.

همچنین اگر ترجیح شما بر داشتن میز با رنگ‎های شاد است می توانید میزتان را با رنگ سفید رنگ آمیزی و عکس هایتان را هم رنگی چاپ کنید، سپس با استفاده از لاک الکل می توانید دوام و استحکام بیشتری به سطح میز خود بدهید و ماندگاری آن را بالاتر ببرید.

بازسازی میزهای قدیمی

سطح میز و پایه‌های آن را با رنگ‌های متفاوت رنگ آمیزی کنید

 ایجاد تفاوت رنگی در سطح و پایه های میز با توجه به نوع دکوراسیون می‌تواند فضای متفاوت‌تری را ایجاد کند. به‌طور مثال می‌توانید از رنگ قهوه‌ای روشن برای روی میز و از رنگ سبزآبی برای رنگ کردن پایه‌های آن استفاده کرده و با تبدیل میز قدیمی به میز جدید دوباره از آن استفاده کنید.

رنگ آمیزی رنگارنگ از ایده‌های نو کردن میزهای قدیمی

بجای اینکه وسایل چوبی خود را با یک رنگ خاص رنگ‌آمیزی کنید بهتر است که از رنگ‌های متعدد و شاد برای این کار استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از رنگ‌هایی مثل زرد، نارنجی، قرمز و غیره که همگی جزو رنگ‌های گرم هستند، استفاده کنید. برای نو کردن وسایل قدیمی منزل به مطلب وسایل کهنه خانه را نو کنید +ویدیو سر بزنید.

بازسازی میزهای قدیمی

استفاده از کاغذ دیواری های اضافی موجود در خانه

اگر در خانه‌‎تان کاغذ دیواری اضافی دارید می‌توانید برای پوشاندن سطح میز از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید برای ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر، اطراف این سطوح را با وسایل دکوراتیو ریز یا مهره‌های رنگی تزیین کنید.

از شیوه های قدیمی سازی ( پتینه کاری چوب) استفاده کنید

همانطور که می‌دانید هنر پتینه‌کاری در سال‎‌های اخیر محبوبیت بسیاری را در میان شاخه‌های هنری دیگر پیدا کرده است. اگر شما هم به این شیوه علاقه‌‎مند هستید می‌توانید با صرف کمترین هزینه میزتان را به این شکل تغییر دهید.

نو کردن میزهای قدیمی

استفاده از تکنیک شیشه کاری از ایده‌های نو کردن میزهای قدیمی

بعد از رنگ آمیزی می‌‎توانید از تکنیک شیشه کاری یعنی چسباندن تکه‌های شیشه‌ای در کنار هم استفاده کنید. بهترین رنگ برای سطحی که شیشه‌ها می‌توانند روی آن نصب شوند رنگ سفید است. سپس می‌توانید شیشه‌های رنگی را با توجه به تصویری که می‌بینید کنار هم بچسبانید.

تعمیر میز قهوه خوری

در وهله اول باید کل سطح چوب را با سمباده ریز تمیز کنید تا تمام سطوح ناهموار و پوسیدگی‌های آن از بین برود. سپس این سطح را به رنگ قهوه‌ای یا هر رنگ دیگری که دوست دارید و پایه‌های آن را با رنگ روشن رنگ‌آمیزی کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…