چرا خواب شب مهم است؟ (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چرا باید شب‌ها هشت ساعت بخوابیم؟
خواب شب

زرافه خواب شب ندارد و روزها چند بار چرت می‌زند؛ در عوض شب‌ها تا صبح از برگ درختان بلند می‌چرد. آدمیزاد بخواهد چنین رویه‌ای را پیش بگیرد، از فرط خستگی با سر زمین می‌خورد؛ زیرا روند تکاملی انسان ایجاب می‌کند که شب بخوابد.

دانشمندها هنوز هم آن‌چنان که باید متوجه نشده‌اند چرا باید در شبانه‌روز هفت تا نه ساعت بخوابیم. دانشمندان می‌گویند خوابیدن برای انسان نوعی رفتار تکاملی است که باعث می‌شود به این ترتیب سازگار شود و زنده بماند. چراکه انسان اولیه اگر شب‌ می‌خوابید، در روز هوشیارتر و سرزنده‌تر بود و احتمال شکار شدنش به حداقل می‌رسید.

خواب شب به بدن فرصتی می‌دهد تاثیرات محیطی و سموم متابولیکی را از بین ببرد و سلول‌های مغزی جدید تولید کند. در خواب روان آدمی هم استراحت می‌کند. همچنین وقتی بیدار هستیم، مغز هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به خستگی مفرط منجر می‌شود.

با خواب شبانه بدن این هورمون‌ها را پاکسازی می‌کند. اگر بخواهید مثل زرافه بخوابید، در واقع دستور بدن را برای استراحت نادیده گرفته‌اید. حالا اگر روزها هم احساس خستگی دست داد، می‌توانید چرت بزنید؛ اما یادتان باشد در شبانه‌روز باید حداقل هشت ساعت بخوابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…