قیمت خانه در تهران چرا گران شد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قیمت یک مترمربع زمین در جنوب تهران را با شمال پایتخت مقایسه کنیم، متوجه اختلاف 7 برابری قیمت خانه در تهران می‎شویم.
قیمت خانه در تهران

قیمت خانه در تهران به دلایل متعددی بالا رفت و بسیار گران شد؛ طوری که اگر همه شرایط خرید مسکن را هم‎اکنون داشته باشید، حداقل تا ۵ سال آینده امکان خرید یک واحد آپارتمانی را نخواهید داشت. عوامل ریز و درشتی در این جریان نقش داشته‎اند که در این مقاله اختصاصی مجله دلتا آن‎ها را بررسی می‎کنیم.

قیمت خانه در تهران چرا گران شد؟

  • بالا رفتن عجیب و غریب قیمت مصالح ساختمانی، که به تبع آن قیمت ساخت و ساز هم بالا رفت و قیمت نهایی خانه نوساز چند برابر قیمت واقعی آن شد. تهیه مصالح ساختمانی از آغاز تا پایان فرایند ساخت شامل: آهن، میلگرد، ایزوگام، قیر، گچ، سنگ، آجر، خاک، سیمان، چوب، پروفیل در و پنجره و دیگر مصالح کاربردی ساختمان می‎شود. آمارها نیز افزایش ۴۹.۱ درصدی قیمت مصالح ساختمانی نسبت به تابستان سال گذشته را نشان می‎دهد.

قیمت خانه در تهران

  • قیمت زمین نیز به‎طور بی‎سابقه افزایش یافت. طبق گفته کارشناسان مسکن، نزدیک به ۶۰ درصد قیمت آپارتمان، مربوط به قیمت زمین است. به‎طور مثال اگر قیمت یک مترمربع زمین در جنوب تهران را با شمال پایتخت مقایسه کنیم، متوجه اختلاف ۷ برابری قیمت خانه در تهران می‎شویم.
  • برخی از کارشناسان نبود ثبات اقتصادی را که ارتباطی مستقیم با سیاست‎گذاری حوزه مسکن و آلودگی فضای کسب و کار دارد، عامل موثر این تغییر قیمت می دانند.
  • مردم نیز در این شرایط بحران اقتصادی به افزایش قیمت مسکن، دامن زده اند. خیلی‎ها ترسیده‎اند که با وجود این همه تورم، از ارزش دارایی و اموال‎شان کم نشود، به همین علت به سمت بازار مسکن روی آورده‎ و کوشیده‎اند با تبدیل سرمایه خود به کالایی که ارزش خود را حفظ کند، میزان سرمایه های خود را بالا ببرند. و در این بازارها، چه کالایی بهتر از مسکن می‎تواند پاسخگوی این دسته از سرمایه‎گذاران باشد؟

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه  خبر و گزارش و اخبار مسکن از مجله دلتا، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…