طرز صحیح نشستن روی صندلی (+ویدئو)

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چطور درست نشستن و ایستادن، روی سلامت جسم و روان تاثیر می‌گذارد؟
طرز صحیح نشستن روی صندلی

در کودکی والدین همیشه درباره طرز صحیح نشستن روی صندلی تذکر می‌دادند. سخت بود. چون به‌نظر می‌رسید تنها فایده صاف نشستن، بیشتر کردن فاصله بین دهان و بشقاب است! حالا قصد داریم ببینیم درست نشستن یا درست ایستادن، چطور وضعیت جسمی و حتی وضعیت روانی را تغییر می‌دهد؟
طراحی بدن انسان با قوز کردن هم‌خوانی ندارد. ممکن است بعضی تصور کنند در این حالت قرار گرفتن، راحت‌تر است. اما در واقع وضعیت خوبی نیست و به عضلات و مفاصل فشار می‌آورد؛ به‌ویژه به این دلیل که ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهد.
موقع نشستن پایین‌تنه باید با پشتی صندلی کاملا در تماس باشد. اگر صندلی پشتی نداشته باشد، بهتر است کاملا صاف روی صندلی بنشینید، شانه‌ها را عقب بدهید و سعی کنید عضلاتتان را منقبض نکنید. پاها باید روی زمین قرار بگیرند و زانوها باید هم‌سطح نیشمنگاه یا قدری بالاتر باشند.

شکی نیست که درست نشستن برای کمر، گردن و شانه‌ها بسیار خوب است. اما اخیرا روان‌شناس‌ها پی برده‌اند که بین حالت فیزیکی بدن و احوالات روانی هم ارتباطی وجود دارد. چندان دور از ذهن نیست که یک فرد افسرده همیشه قوز بکند. ولی سال ۲۰۱۷ بر اساس نتایج تحقیقی در دانشگاه اوکلند مشخص شد که صاف نشستن می‌تواند در فرد احساس خوشایند بیشتر و خستگی کمتری ایجاد کند.
ریچارد پتی استاد روان‌شناسی دانشگاه اوهایو می‌گوید بعضی رفتارهای مثبت ما حال خوب بیشتری ایجاد می‌سازند. مثلا اگر وانمود کنید که اعتماد‌به‌نفس بالایی دارید، کم‌کم واقعا اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنید. خندیدن هم همین‌طور است. حتی وقتی خوشحال هم نیستید، یک خنده مصنوعی می‌تواند به یک خنده واقعی تبدیل شود.

حالا چگونه وضعیت بدن را بهبود بدهیم؟ یوگا کنید. اگر یوگا نشد، روی زمین دراز بکشید و به نوبت پاهایتان را به سمت شکم جمع کنید و باز کنید. از هر فرصتی برای کش و قوس آمدن استفاده کنید. اگر پشت میز کارتان نشسته‌اید و احساس می‌کنید توان انجام کارهایتان را ندارید، سراغ فرمول ساده نشستن بروید. صاف بنشینید، شانه‌ها را عقب بدهید، سرتان را کاملا بالا بگیرید، نفس عمیقی بکشید و به کار ادامه دهید. به همین سادگی خواهید دید کارهایتان بهتر پیش می‌روند و دنیا جای خوبی برای زندگی است.

یک نظر

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    بیشتر ما درست نشستن را نمیدانیم
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…