ساخت و ساز مسکن را جدی بگیریم

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش از این ‌که قانون تازه‎ای به بخش ساخت و ساز مسکن اضافه شود، باید برای ایجاد فضای کسب و کار در این بخش چاره ای اندیشی تا کمبودی را که در سال‌های آینده با آن روبه رو می‎شویم جبران کرد.
ساخت و ساز مسکن

کارشناس اقتصاد مسکن می‎گوید: تورم درکشور قابل پیش‌بینی نیست و درآمد سرمایه‌گذاران بخش مسکن راحت محاسبه نمی‎شود. پس بهتر است، ساخت و ساز مسکن گسترش یابد و این طرح،جایگزین دریافت مالیات از سرمایه‎گذاران مسکن شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، مهدی روانشادنیا ضمن مخالفت با طرح مالیات مسکن افزود: اوضاع بازار مسکن برای سازندگان و خریداران روشن نیست.احتمال می رود، افزودن طرح های کارشناسی نشده به حوزه مسکن، رکود بیشتر این بخش را درپی داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیش از این ‌که قانون تازه‎ای به بخش ساخت و ساز مسکن اضافه شود، باید برای ایجاد فضای کسب و کار در این بخش چاره ای اندیشید تا کمبودی  که در سال‌های آینده با آن  روبه رو می‎شویم جبران شود.

روانشادنیا درباره راهکار ورود ۲.۶ میلیون خانه خالی درکشور به بازار مصرف گفت: بخشی از این واحد ها، قابل عرضه به بازار نیست. تعدادی از آن ها، خانه‌های موروثی و خانه‌های افرادی است که در خارج کشور زندگی می‌کنند.ابتدا باید خانه‌های خالی از لحاظ شرایط تفکیک شود و برای بخشی که به عنوان تمرکز سرمایه نگه داشته شده است،برنامه ریزی دقیق کرد.

ساخت و ساز مسکن

وی گفت:در کشورهای توسعه‌یافته معمولا”نسبت خانوار به مسکن یک به ۱.۰۴ تا ۱.۰۸ است. در ایران نیز تقریبا” در همین حدود قرار داریم اما مشکل، توزیع نامناسب است که نتیجه‌اش ۲.۶ میلیون واحد خالی از یک طرف و پاسخگو نبودن به متقاضیان واقعی از طرف دیگر شده است.

بنابراین گزارش، طرح مالیات خانه‌های خالی ابتدا در کمیسیون‌های اقتصادی و عمران مجلس مطرح و با آن مخالفت شد.کمیسیون اقتصادی نیز با جامع‌تر کردن طرح، مالیات بر عایدی سرمایه املاک را در نظر گرفت که قرار است گزارش آن، به صحن علنی مجلس   ارائه شود.

مطالب بیشتر در این باره را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…