ثبات اقتصادی ، راهکار کنترل اجاره‎بها

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اجاره بها، نه مالک مقصر است و نه مشاوران املاک، بلکه نداشتن ثبات اقتصادی و تورم، عوامل افزایش قیمت خانه و اجاره بها هستند.
ثبات اقتصادی

ثبات اقتصادی ، راهکار کنترل اجاره‎بها از دیدگاه “نرگس زربان” است. رییس گروه اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته است: با ایجاد تناسب بین درآمد مردم و نرخ تورم، رونق دادن به ساخت و ساز، ثبات اقتصادی برقرار می‎شود و از این طریق راهی برای کنترل میزان اجاره بهای مسکن ایجاد خواهد شد.

زربان، در برنامه گفت‎وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر سیما گفت: «در موضوع اجاره بها نه مالک مقصر است و نه مشاوران املاک، بلکه نداشتن ثبات اقتصادی و تورم عامل افزایش قیمت خانه و اجاره بها است.»

عوامل موثر بر اجاره‎بها و قیمت مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، این مسئول وزارت راه و شهرسازی درباره عوامل موثر بر اجاره‎بها و قیمت مسکن گفت: «ثبات اقتصادی، تورم، میزان عرضه مسکن و تقاضا، نرخ سود بانکی و سود دهی دیگر بخش های بازار، قوانین مالیاتی، و فضای روانی حاکم بر جامعه، روی قیمت مسکن و اجاره‎بها تاثیر دارد.»

ثبات اقتصادی

زربان در ادامه گفت: «به سبب قانون مالکیت و دلایل شرعی، نمی‎توان برای اجاره‎بها سقف گذاشت. البته در بحث قراردادهای دوساله کارهایی انجام شده است.»

در ادامه برنامه، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: «توقف ۵ ساله ساخت و ساز از علل افزایش نرخ اجاره‎بها و مسکن بود. ساختمان سازی ما هنوز سنتی است و باید به سمت صنعتی سازی برویم. ما امین مردم هستیم و مالک تعیین قیمت می‎کند و ما به او مشاوره می‎دهیم. اساس کار ما که دلالی ملکی است، پایین آوردن قیمت است.»

سید یعقوب  زراعت کیش، کارشناس مسائل اقتصادی نیز با اشاره به آمار ارائه شده بانک مرکزی و اختلاف آن با تورم واقعی در جامعه، گفت: «خانه هایی که در ایران ساخته می‎شود، اغلب برای “فروش” است،  اما در کشورهای دیگر بخشی عمده  خانه های ساخته شده برای اجاره در نظر گرفته می‎شوند و باید به این نکته هم توجه کرد.»

از شما دعوت می‎شود تازه‎ترین خبرهای  بازار مسکن  را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…