مالیات خانه های خالی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه املاک با طرح مالیات خانه های خالی مخالف است و اعتقاد دارد کسی که سرمایه‌اش را صرف ساخت و ساز مسکن کرده، نباید تنبیه شود.
مالیات خانه های خالی

مالیات خانه های خالی ، طرحی است که دولت روی آن تمرکز دارد و برخی می‎گویند باید از این‎گونه خانه ها مالیات گرفته شود. اما رییس اتحادیه املاک با این موضوع مخالف  و معتقد است کسی که سرمایه‌اش را صرف ساخت و ساز مسکن کرده، نباید تنبیه شود.

طرح مالیات خانه‌ های خالی ابتدا در کمیسیون‌های اقتصادی و عمران مجلس مطرح شد که کمیسیون عمران با آن مخالفت کرد. کمیسیون اقتصادی نیز طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک را در نظر گرفت که البته کمیسیون بعد از جمع‌بندی، گزارش خود را به صحن علنی مجلس خواهد داد.

مصطفی‌قلی خسروی با بیان این‌که ۱۷۴ شغل کلیدی به بخش مسکن وابسته است، تاکید کرد: «باید این فرهنگ را جا بیندازیم که سرمایه‌داران افرادی بدپیشه نیستند. سرمایه‌گذاران به اشتغال و تولید این کشور کمک می‌کنند که باید از آن‎ها تشکر کرد، نه این‌که آن‎ها را نکوهش کنیم. اگر سرمایه‌ها وارد حوزه‌های مولد مثل بخش مسکن شود، نفع آن به کل کشور می‌رسد.»

رییس اتحادیه املاک درباره مالیات خانه های خالی چه نظری دارد؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه مشاوران املاک، تصریح کرد: «دولت باید تلاش کند سرمایه‌ها از حوزه ارز و طلا وارد بخش مسکن شود. پیش‌نیاز این مسئله ترغیب سرمایه‌گذاران از طریق مشوق‌هایی همچون مالیات است. در واقع، خالی ماندن واحد مسکونی به ضرر صاحب‌خانه است، پس مجبور می‌شود آن را اجاره دهد یا بفروشد. بنابراین آمار ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور تامل‌برانگیز است.»

مالیات خانه های خالی

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: «گفته می‌شود کشورهای توسعه‌یافته زمانی که با بحران اقتصادی مواجه شدند، روی مالیات تمرکز کرده‎اند. ممکن است این موضوع صحت داشته باشد ولی ابتدا باید با بخش‌های غیرمولد که با فرار مالیاتی مواجهند، برخورد شود؛ نه این‌که در اولین قدم به سراغ بخش مسکن بیاییم که به آبادانی و اشتغال کشور کمک می‌کند.»

او در پایان تاکید کرد که مشاوران املاک به هیچ وجه در پی گرانی قیمت مسکن نیستند؛ چرا که با جهش قیمت ملک، میزان معاملات هم کم خواهد شد.

از شما دعوت می‎شود تازه‎ترین خبرهای  بازار مسکن  را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…