خانه بخرید اما ، از پایان سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به افزایش 92 درصدی قیمت مسکن در آذر ماه امسال تصریح کرد : شیب افزایش قیمت مسکن کاهش یافته و احتمالا" تا پایان سال 97 افزایش قیمت به صفر خواهد رسید.
خانه بخرید اما ، از پایان سال

خانه بخرید اما ،  از پایان سال ۹۷. کارشناس اقتصادی، فرصت مناسب خرید خانه را از پایان سال ۹۷ ارزیابی کرده است .

به اعتقاد مهدی سلطان محمدی، چون احتمال می‎‎رود تا پایان امسال سرعت افزایش قیمت‌ متوقف شود و در دوره‎ای طولانی بخش مسکن رکود داشته باشد، فرصت خوبی برای خریداران از پایان امسال فراهم می‎شود و به آن ها می‎گویم که در این فرصت، خانه بخرید.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، وی با اشاره به  افزایش  ۹۲ درصدی قیمت مسکن در آذر امسال گفت : شیب افزایش قیمت کم شده و احتمالا” تا پایان امسال به صفر می‎رسد.

او افزود: افزایش چهار درصدی ماهانه  قیمت مسکن فراتر از انتظار بود و  بیشترین افزایش  را منطقه یک با ۱۰۵ درصد داشت. از آنجا که قیمت‌ها در منطقه  یک بیش از میانگین تهران است، این افزایش، بر قیمت تمام مناطق  این شهرتاثیر داشته  است .

خانه بخرید

سلطان محمدی گفت: در مناطقی که میزان معاملات را توان خانوار تعیین‌ می‎کند، افزایش قیمت کاهش یافته است اما به سبب فعالیت‌ سوداگرانه در مناطق گران، با افزایش بیشتری  رو به رو بوده‎ایم.

وی، با اشاره به کاهش توان متقاضیان  و تاثیر آن در افت ۶۲ درصدی معاملات طی آذرماه  امسال  افزود: متقاضیان با وجود افزایش قیمت، ضعیف باقی مانده‎اند و رشد قیمت مسکن  طی یک سال گذشته، حاکی است که مسکن ،کشش افزایش قیمت ندارد و رکود طولانی را در این بخش پیش رو داریم .

کارشناس اقتصاد مسکن، گفت :مدت دوره های رکود و رونق مسکن مشابه هم نیستند. بررسی‎ها نشان می‌دهد اگر روند گذشته ادامه یابد هم اکنون، نزدیک به اوج قیمت مسکن قرار داریم و باید قیمت‌های  واقعی، آرام آرام متوقف شود یا تا حدودی کاهش یابد.

سلطان محمدی تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی ها ، افزایش قیمت مسکن تا پایان سال متوقف شود، فرصت خوبی برای خریداران است و به آن ها تاکید می‎کنم که در این فرصت خانه بخرید.

مطالب بیشتری را در این باره در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…