دلار معیار قیمت مسکن است یا ریال؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلار معیار قیمت مسکن از نظر مالکان است و برخی مالکان، اجاره خانه یا قیمت ملک خود را با قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد امروز حساب می‎کنند.
دلار معیار قیمت مسکن

دلار معیار قیمت مسکن است یا ریال؟ رابطه قیمت مسکن با دلار چیست؟  آیا قیمت دلار بر مسکن تاثیر دارد؟
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته است: دلار معیار قیمت مسکن از نظر مالکان است و برخی مالکان اجاره خانه را با قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد امروز محاسبه می‎کنند و نتیجه آن افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن است.

شکست قیمت ۲۵ درصدی خانه های بزرگ

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین؛ حسام عقبایی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی معاملات طی آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته گفت:‌ «در نیمه زمستان امسال واحدهای بزرگ،‌ لوکس، لاکچری و بالای ۱۶۰ مترمربع با شکست قیمت ۲۵ درصدی روبه رو خواهند شد.»

به اعتقاد عقبایی، نبود توازن عرضه و تقاضا، کاهش ۵۰ درصدی تولید، توجه نکردن وزارت راه و شهرسازی به برنامه مسکن اجتماعی، کاهش قدرت خرید و همسان نشدن تسهیلات بانکی با رشد قیمت مسکن، عوامل افزایش رکود مسکن در سال ۹۷ هستند.

دلار معیار قیمت مسکن

قدرت خرید مسکن مردم، زیر صفر است

بنابر این گزارش، سوداگری در بازار مسکن همواره وجود دارد و این رشد نامتعارف نتیجه سوداگری است، زیرا خریداران واقعی قدرت خرید ملک را ندارند. با ۵۰ میلیون تومان، سرمایه گذاری در بازار مسکن، ممکن نخواهد بود.

رشد  ۹۲ درصدی مسکن باعث شده خریداران واقعی از خرید مسکن جا بمانند و افرادی که منتظر دریافت تسهیلات خرید بودند نیز توان خرید یک واحد کوچک را نداشته باشند.

در تهران، ملکی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، به قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان رسید که خریداران در تامین  این افزایش قیمت  ناتوانند.

از آن‎جا که دلار معیار قیمت مسکن در ایران است، پیش‎بینی می‎شود تا پایان تابستان ۹۸ ، مسکن،  رکودی  عمیق را با تغییر نرخ دلار، تجربه خواهد کرد.

از شما دعوت می‎شود تازه‎ترین خبرهای  بازار مسکن  را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…