خانه‌ دومی‌ ها چه انتخابی در بازار مسکن دارند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه دومی‌ ها برای تبدیل به احسن آپارتمان‌های خود، خواستار خرید واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر و عمربنای بیش از ۱۰ سال هستند.
خانه‌ دومی‌ ها

خانه‌ دومی‌ ها چه انتخابی در بازار مسکن دارند؟

خانه دومی ها آن دسته از متقاضیان خرید ملک هستند که با داشتن خانه،  قصد «تبدیل به احسن کردن آپارتمان مسکونی» خود را دارند.

خانه دومی ها به‌صورت همزمان در دو بخش «فروش» و «خرید» بازار مسکن حضور دارند، یعنی هم خانه خود را برای فروش سپرده‎اند و هم دنبال خرید ملک هستند؛ البته ملکی با شرایط بهتر. به طور مثال، خانه‎ای بزرگ‎تر که  متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع و موقعیت مکانی بهتری داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» از بازار مسکن؛ مورد جست‌وجوی خانه دومی‌ ها برای تبدیل به احسن کردن آپارتمان‌های ریزمتراژ و کوچک‌متراژ به واحدهای مسکونی میان متراژ؛ نشان می‌دهد اغلب این متقاضیان خواستار خرید واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر و عمربنای بیش از ۱۰ سال هستند.

علت پر تقاضا بودن آپارتمان های ۱۵ سال به بالا

از آن‎جا که سطح قیمتی واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال تا ۱۵ سال ساخت، نسبت به واحدهای مسکونی نوساز و با عمربنای کمتر از ۱۰ سال، مناسب‎تر است، نیاز خانه دومی ها را پاسخ می‎دهد.

خانه‌ دومی‌ ها

چراکه متقاضیان ترجیح می‌دهند حال که تصمیم به تبدیل به احسن واحدهای مسکونی ریزمتراژ یا کوچک‌متراژ خود گرفته‌اند، از طریق انتخاب آپارتمان‌های میانسال و انجام بازسازی‌های مورد نظر و مطابق با سلیقه خود، متراژ واحد جدید را تا حد امکان افزایش دهند.

هم‌اکنون عرضه واحدهای نوساز در این گروه متراژی از آپارتمان‌های مسکونی در مقایسه با واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۸۰ مترمربع مناسب‌تر است و در صورتی که خانه دومی ها در بازار مسکن قصد خرید این واحدها را داشته باشند، می‌توانند با سهولت بیشتری در مقایسه با خریداران واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ و ریزمتراژ اقدام به خرید واحد نوساز کنند.

 

خبر های بیشتر و روزآمد مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…