خانه لوکس ؛ آخرین اثر زها حدید در روسیه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه لوکس زها حدید در جنگل های روسیه تعریف تازه ای از سازه های کنسولی پیچیده به نمایش گذاشته است.
خانه لوکس

خانه لوکس چه ویژگی هایی دارد؟ آیا خانه های لوکس اصفهان را می شناسید؟ خانه های لوکس فرمانیه بهتر است یا خانه لوکس در فرشته ؟ ویژگی آشپزخانه لوکس چیست؟ نقشه خانه های لوکس را دیده اید؟ تفاوت خانه های لوکس خارجی و ایرانی در چیست؟ خانه های لوکس مشهد چگونه ساخته می شود؟ خانه های زیبا را در مجله دلتا دنبال کنید.

خانه لوکس

“زها حدید” (۱۹۵۰-۲۰۱۶) معمار برجسته عراقی-بریتانیایی در سبک واسازی بود. زها مدرک ریاضیات خود را از دانشگاه بیروت گرفت و سپس برای تحصیل در مدرسه معماری لندن (AA) راهی انگلستان شد.

آثار حدید انعکاس آمیزه‌ای از ساختمان‌سازی، زمین‌شناسی و مناظر اطراف است. آثار و طراحی‌های وی از هندسه نااقلیدسی، پیروی می‎کند و نظم جدیدی را در فضا به‎وجود می‎آورد.
زها حدید در سال ۲۰۰۴ نخستین زنی بود که  جایزه معماری پریتزکِر را دریافت کرد. حدود ۹۵۰ پروژه  در ۴۴ کشور توسط زها حدید  اجرا شد.

زاها حدیدَ

تحلیل معماری خانه لوکس زها حدید

زها حدید پیش از مرگش یک خانه‎ی متفاوت به‎نام «تنها خانه او» طراحی کرد. پس از درگذشت وی پیروانش آن طرح را اجرا کردند.

این خانه با همکاری یک معمار روس اجرا شد. خانه لوکس حدید تعریف تازه‌ای از سازه‌های کنسولی پیچیده را به نمایش گذاشته است.

این پروژه در جنگل‎های بزرگ روسیه، میان درختان کاج با ارتفاع حدودا ۲۰ متر طراحی شده‎است. تنها پروژه خصوصی زها حدید در سال‎های فعالیت حرفه‎ای خود همین خانه است.

مقطع خانه لوکس

این اثر یک خانه مسکونی دوبلکس است و اتاق خواب‌های آن با یک کنسول در ارتفاع ۲۲ متری از سطح زمین قرار دارد. مناظر اطراف این پروژه منبع الهامی برای معمار شد و حجم این بنا بر اساس هندسه‎ی برگرفته از آن است.

خانه لوکس ۴ سطح دارد، دو طبقه در همکف و دو طبقه در بالای کنسول. در دو طبقه همکف، آشپزخانه، غذاخوری، اتاق سرگرمی و استخر سرپوشیده قرار گرفته‎است. در دو طبقه‎ی بالای بنا اتاق خواب‎ها تعبیه شده‎است.

پلان خانه لوکس

سازه‌ی این ساختمان چالش بزرگی برای سازندگان بود. مهندسان سازه می‎خواستند که پروژه در طبقه همکف عریض تر و ستون‎های طبقات بالا ضخیم تر طراحی و اجرا شود.

معمار این پروژه از طرح اولیه خود کوتاه نیامد و با برگزار کردن چند جلسه کاری، راهکاری برای اجرای طبقات بالایی، مطابق با طرح اولیه پیدا کرد. طرح این ساختمان مانند دیگر پروژه‎های زها حدید، روند ساخت بسیار دشواری داشت.

این طرح بسیار جسورانه و آوانگارد است.

خانه لوکس زها

منبع: www.dezeen.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…