معاملات مسکن تهران ، دو سوم کاهش یافت

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میزان معاملات مسکن در منطقه یک تهران، همچنان پیشتاز مناطق دیگر پایتخت است و بیشتر آپارتمان‎های نوساز و کلید نخورده در این منطقه قرار دارند.
میزان معاملات مسکن

 معاملات مسکن تهران ، دو سوم کاهش یافته است. نبود مشتری در بازار مسکن، قیمت های نامتعارف و سلیقه‎ای مالکان، موجب رکود تورمی بازار مسکن تهران شده و نشان می‎دهد ، معاملات مسکن تهران تا یک سوم زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

هرچه قیمت مسکن بالا می رود، متقاضی مسکن کم می‎شود و دوران رکود و خواب زمستانی بازار مسکن آغاز شده است.

درکدام مناطق تهران، خانه خرید و فروش می‎شود؟

 میزان معاملات مسکن در منطقه یک تهران، همچنان پیشتاز مناطق دیگر پایتخت است و بیشتر آپارتمان‎های نوساز و کلید نخورده در این منطقه قرار دارند.

قیمت آپارتمان های منطقه یک در آبان ماه امسال تا ۴ میلیون تومان افزایش یافت  و تا مترمربعی ۵۰ میلیون تومان هم رسید، اما خریداران مشتاق، بسیار کم هستند. هم‎اکنون فقط سرمایه‎داران به قصد حفظ سرمایه خود در این منطقه خرید می‎کنند و قشرهای متوسط و پایین تر، حتی به دفاتر مشاوران املاک هم سر نمی‎زنند.

معاملات مسکن تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ، از آن‎جا که میزان معاملات مسکن ارتباط مستقیم با  قیمت مسکن  دارد و نرخ مسکن شهر تهران تحت تاثیر محتاط بودن فروشنده، رشد تقاضا در منطقه ۱ و همچنین ورود سرمایه‌های بازار ارز به بخش مسکن، بوده است که برعکس پیش‌بینی‌ها؛ در آذرماه رشد ۴.۱ درصدی داشته است.

در آذرماه ۹۷ بیشترین رشد ماهانه قیمت مسکن شهر تهران به ترتیب در مناطق ۱، ۱۲ و ۷ روی داده که در مقایسه با آبان ماه به ترتیب  ۱۱، ۱۱ و ۹ درصد رشد قیمت داشته‎اند. در سایر مناطق افزایشی محسوس مشاهده نشده و حتی در منطقه ۱۶ که فقط ۱۱۹ مورد معامله در آن صورت گرفته میانگین قیمت‎ها ۶.۶ درصد در مقایسه با آبان ماه کاهش یافته است.

از شما دعوت می‎شود آخرین و تازه ترین خبرهای  بازار مسکن  را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…