طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا می‎توان پیش‎بینی کرد با طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی، دولت خواهان کاهش قیمت تمام شده مسکن و افت قیمت و هزینه‎ها در این بازار است؟
طرح فروش اعتباری

طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی چیست؟ آیا مصالح ساختمانی کوپنی می‌شود؟ آیا طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی، به تعادل بازار مسکن کشور کمک می‎کند؟

نحوه ارائه این کارت‎ها چگونه است؟ آیا ارائه این کارت‎ها می‎تواند گامی مثبت در جهت بهبود شرایط کنونی بازار مسکن باشد؟ آیا می‎توان پیش‎بینی کرد طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی، موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن و افت قیمت و هزینه‎ها در این بازار باشد؟ بر اساس چه مکانیزمی می‎شود دلالان را از سازندگان واقعی جدا و محتکران را از تولیدکنندگان مسکن تفکیک کرد؟

کارت های اعتباری مصالح ساختمانی

رییس انجمن انبوه‎سازان استان تهران درباره تدوین طرح فروش اعتباری مصالح ساختمانی گفته است: «جزئیات طرح خرید اعتباری هنوز مشخص نیست، البته در ظاهر قرار است به جای این‎که بابت کارکرد به انبوه سازان، وجه نقد داده شود؛ کارت‎های اعتباری مصالح بدهند.»

کارت های اعتباری مصالح ساختمانی به چه کسانی داده می‎شود؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، ایرج رهبر، گفت: «به نظر می‎رسد در نظر دارند بین کارخانه‎های تولیدکننده مصالح ساختمانی و بانک‎ها قراردادی بسته ‎شود که بانک‎ها در مقابل دریافت حواله، پول کارخانه‎ها را پرداخت کنند.
این‎که نحوه پرداخت پول کارخانه‎ها از سوی بانک‎ها به چه صورتی باشد، هنوز مشخص نیست. شاید این مسئله به سازنده‎ها مربوط نباشد زیرا سازنده‎ها اگر کارت‎های اعتباری را دریافت کنند، به جای پرداخت وجه خرید مصالح، آن را به فروشنده می‎دهند که بتواند از بانک‎ وصول کند.»

وی تاکید کرد: «البته به نظر می‎رسد  بیشتر شبیه کوپن خرید مصالح باشد و به دلیل مشخص نبودن مکانیزم اجرای این طرح، نمی‎توان پیش‎بینی دقیقی داشت. بنابراین هنوز معلوم  نیست که کارت‎های اعتباری جایگزین تسهیلات بانکی می‎شود یا در مقابل کارکرد و صورت وضعیت انبوه‎سازان ارائه خواهد شد؟»

 

از شما دعوت می‎شود برای پیگیری اخبار روزآمد مسکن،  با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…