ویلای ارگانیک کرواسی ، بنایی سازگار با طبیعت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از مصالح بومی، سیستم جمع آوری آب باران، تعبیه پنل های خورشیدی و تنظیم کردن فرم بنا در مسیر تهویه مناسب هوا از ویژگی های ویلای ارگانیک کرواسی است.
ویلای ارگانیک کرواسی

ویلای ارگانیک کرواسی توسط دفتر معماری Proarh طراحی شد. Proarh نام یک شرکت در شهر «زاگرب» (پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور کرواسی) است که این ویلا را در زمینی بدون زیرساخت طراحی کرد و هدف از اجرای آن یکی شدن با طبیعت بود.

ویلای ارگانیک کرواسی

این ویلا با عقب نشینی اجباری مواجه شد، به همین دلیل طراحان از سبک ارگانیک برای طراحی استفاده کردند و سنگ‌های درون زمین را حجاری کردند.

معماری ارگانیک، اندام‌وار یا بیومورفیسم یک فلسفه در معماری است که به ترویج هماهنگی بین عادت‌های انسانی و طبیعت می‌پردازد. این اتفاق به صورتی شکل می‌گیرد که طراحی چنان هماهنگی و ارتباطی با محیط خود داشته‌ باشد که ساختمان، مبلمان و محیط بخشی از یک ترکیب متحد و مرتبط باشد. طراحی ویلا، ساختمان، بنای یادبود و… یک جزء از کل به حساب می‎آیند. در فرآیند و محصول نهایی طراحی، بنا و طبیعت رابطه‎ی تنگاتنگی با یکدیگر دارند. مانند ویلای ارگانیک کرواسی .

کار تیم معماری با توجه به نداشتن زیرساخت‎های مناسب سایت و عدم دسترسی به امکانات ساخت و ساز، سخت بود و طراحان می‌بایست از فرصت‌های درون پروژه استفاده می‌کردند. ویلای ارگانیک کرواسی توانست با حداقل هزینه، رضایت سازمان حفاظت از محیط زیست، شهردار محلی و در نهایت رضایت کارفرما را با یک معماری متفاوت جلب کند.

ویلای ارگانیک

طراحی این ویلا در جنوب کرواسی با شیب سایت هماهنگ است و تیم معماری از توپوگرافی زمین به خوبی بهره جسته. سایت این پروژه در مقیاس بزرگ تخریب نشده است که این نکته از ویژگی‌های طراحی محسوب می‌شود. بادگیر طبیعی و سیستم خنک‎کننده به واسطه‎ی محور اصلی و فرم و کشیدگی ویلای کرواسی به‎وجود آمده‎ است.

نمای ویلای ارگانیک

ویژگی‌های اختصاصی ویلای ارگانیک کرواسی

ویژگی‌هایی که ویلای ارگانیک کرواسی را از دیگر ویلاها متمایز می‌کند عبارت‌اند از: استفاده از مصالح بومی، سیستم جمع‌آوری آب باران، تعبیه پنل‌های خورشیدی و تنظیم محور اصلی پلان در مسیر تهویه مناسب هوا.

پلان ویلا در دو طبقه طراحی شده است. در طبقه‌ی همکف ناهارخوری، آشپزخانه، استخر و تراس و در طبقه اول اتاق خواب‎ها و نشیمن قرار گرفته است. این ویلا از بتن مسلح ساخته شده و در نمای آن نیز بتن به کار رفته است.

داخلی ویلای ارگانیک

منبع: www.beautifullife.info

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…