رنگ های منتخب ۲۰۱۹ برای دکوراسیون داخلی (بخش اول)

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر سال طراحان دکوراسیون داخلی، رنگ های منتخب خود را برای طراحی های داخلی اعلام می کنند. امسال نیز رنگ های منتخب سال 2019 اعلام شد. به کاربردن این رنگها در دکوراسیون داخلی منوط بر شناخت تاثیررات آن بر فضا و خلقیات افراد است. در این مطلب این موضوعات را مورد بررسی قرار می دهیم.
رنگ های منتخب سال 2019

رنگ های منتخب ۲۰۱۹ برای دکوراسیون داخلی مشخص شده‎اند. همانطور که می‌دانید رنگ یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون محسوب می‌شود. برای انتخاب رنگ فضای داخلی خانه بسیار حساس باشید؛ زیرا رنگ علاوه‌ بر اینکه  فضای پیرامون شما را چشم‎گیر  می‌کند، روی خلق و خو، و روحیه افراد نیز تاثیری به‌سزا دارد.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ اگر قصد دارید تغییراتی در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان ایجاد کنید، در نظر بگیرید که کدام رنگ برای فضای شما مناسب است  و از نظر روحی چه تاثیراتی روی شما می گذارد سپس، آگاهانه رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. تا آنجا که ممکن است اجازه ندهید تبلیغات و پیروی از مد در انتخاب شما تاثیرگذار باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه استفاده از رنگ‌ های منتخب سال ۲۰۱۹ برای دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم.

سفید

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم بارزترین خصوصیت رنگ سفید را بیان کنیم، این است که هرگز از مدنمی افتند؛ به همین سبب همیشه گزینه‎ای  مناسب برای مبلمان و دیوارها است. همچنین شما می‌توانید از رنگ سفید برای قالی، پرده، کوسن و سایر وسایل تزئینی استفاده کنید. رنگ سفید به خصوص در طراحی دکوراسیون داخلی نوردیک (اسکاندیناویایی) و مینیمالیسم مناسب است.

یکی از بهترین ایده‌ها برای استفاده از رنگ سفید در چیدمان، ترکیب آن با سایر رنگ‌هاست. رنگ سفید رنگی درخشان است که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

خاکستری

رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی

رنگ خنثی دیگری که برای دکوراسیون داخلی ۲۰۱۹ انتخاب شده، رنگ خاکستری است. خاکستری رنگی است که ظرافت و دلفریبی را برای اتاق‌هایتان به ارمغان می‌آورد. همینطور مثل رنگ سفید هرگز از مد نمی‎افتد. از طرفی جالب است بدانید که به دلیل خنثی بودن با تمام رنگ‌ها، ترکیب خوب و چشم‌نوازی ارائه می‌دهد؛ به‌همین سبب برای هر سبک از چیدمان و با هر رنگی مناسب است.

البته درنظر داشته باشید که خاکستری معمولاً کنار رنگ سفید و تمام والرهایی که از رنگ چوب نشئت می‌گیرند، به‌کار برده می‌شود. اگر کمی دقت کنید در فروشگاه‌ها وسایل زیادی را می‌بیند که از ترکیب خاکستری و عناصر گرم (نه رنگ‌های گرم) تشکیل شده‌اند.

سیاه

رنگ سیاه در دکوراسیون داخلی

رنگ بعدی که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم، رنگ سیاه است؛ رنگی که بیشتر در کنار سفید قرار می‌گیرد. در حقیقت ترکیب رنگ سفید و سیاه، بهترین ترکیب دوتایی است که همیشه  مد است؛ به‌همین سبب همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که این ترکیب رنگی برای دکوراسیون ساده و فضای مدرن کاملاً ایده‌آل است، همینطور برای چیدمان اتاق‌های سبک نوردیک.

در سال ۲۰۱۹ علاوه بر مبلمان و وسایل تزئینی سیاه رنگ، دیوارهای سیاه نیز بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کرم

کرم رنگ منتخب سال 2019

یکی دیگر از رنگ‌ های منتخب سال ۲۰۱۹ کرم یا بژ است. خصوصیات این رنگ کمابیش شبیه رنگ سفید است. بژ ،رنگی درخشان است که فضا را باز و بزرگتر نشان می‌دهد؛ البته این رنگ به مراتب دوستانه‌تر از رنگ سفید است و به آن سردی نیست؛ به‌همین سبب این رنگ برای تمام فصل‌ها از جمله پاییز و زمستان، انتخابی مناسب است.

اگرچه رنگ کرم با بسیاری از رنگ‌ها هماهنگ می‌شود، اما در سال ۲۰۱۹ رنگ منتخبی که با کرم همراه خواهد شد، قهوه‌ای است. به لطف این ترکیب رنگی، شما فضای گرمی خواهید داشت.

ادامه رنگ‌ های منتخب سال ۲۰۱۹ در بخش بعدی معرفی می‌شوند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۳ دیدگاه

  1. کاظمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. صوفی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    مفید

    پاسخ

  3. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    بی نظیر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…