خواب زمستانی بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواب زمستانی مسکن آغاز شده است. گویی بازار مسکن ظرفیت خود را از دست داده و دیگر متقاضیان آپارتمان، از خرید انصراف داده‎اند.
خواب زمستانی بازار مسکن

خواب زمستانی بازار مسکن در راه است. از نشانه های خواب زمستانی بازار مسکن می‎توان به قیمت بسیار بالای ملک و کاهش مشتری اشاره کرد. مردم با ۱۶۰میلیون تومان وام مسکن، فقط می‎توانند ۱۷ متر از یک واحد مسکونی را بخرند. گویی بازار مسکن ظرفیت خود را از دست داده و در مسیر ثبات قرار گرفته و خواب زمستانی بازار مسکن آغاز شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از تجارت آنلاین   قیمت مسکن تهران در شرایطی به بالاترین حد خود، یعنی متری ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان در آذرماه ۹۷ رسیده که معاملات افت ۶۴ درصدی را تجربه کرده است. با این حال سرعت رشد قیمت‌ها کاهش یافته و از هشت تا ۹ درصد ماهانه به پنج درصد رسیده است. خروجی این روند، رکود شدید بازار مسکن را در پی خواهد داشت که احتمال دارد برای ۱۰ تا ۱۲ فصل، ادامه داشته باشد.

خواب زمستانی بازار مسکن

همچنین اگر شاخص اجاره بها  با ارزش واحد مسکونی مقایسه شود، نشان می‎دهد که قیمت مسکن در ۲۲ سال اخیر  به بالاترین حد خود رسیده و شاید در نقطه اوج خود قرار دارد. پیش‎بینی می‎شود در زمستان ۹۷ شیب صعودی قیمت‎ها ملایم‌تر شود تا در مسیر مستقیم یا حتی نزولی قرار گیرد.

بازندگان خواب زمستانی مسکن

برخی از بازندگان این جریان، دو گروه صاحبان واحدهای نوساز و سفته بازان هستند که به عنوان عامل ثانویه در جهش قیمت مسکن نقش ایفا کرده‎اند. این افراد که با خریدن چندین واحد مسکونی به فعالیت و خرید و فروش در بازار ملک مشغول هستند، دیگر نباید برای چند سال دیگر، روی بازگشت و سوددهی سرمایه خود حساب کنند . بهتر است در زمان خواب زمستانی بازار مسکن، فقط با حفظ مسکن به عنوان دارایی ثابت، خود را در برابر آثار تورمی مصون نگه دارند.

خبرهای بیشتر درباره بازار مسکن ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…