سامانه املاک ؛ مؤثرترین راهنمای قیمت مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیار نیاز است یک راهنمای قیمتی برای ارزش‎گذاری واقعی آپارتمان‎ها وجود داشته باشد تا به خریداران کمک کند.
سامانه املاک

سامانه املاک ؛ مؤثرترین راهنمای قیمت مسکن برای خریداران به شمار می‎رود. به عبارت دیگر، راهنمای قیمتی ، نیاز امروز بازار مسکن در کشور است و فقدان آن در بازار نوساز‌ها موجب شده است که خریداران از قیمت واقعی آپارتمان‎های نوساز در هر محله بی‎خبر بمانند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، با این که تورم شدید در نرخ مسکن، موجب افت خرید و فروش  شده است، اما در همین اوج رکود نیز، همچنان بازار آپارتمان‎هایی که از عمر ساخت‎شان حداکثر ۵ سال می‎گذرد، گرم است و این بازار  نیاز به  یک راهنمای قیمتی برای ارزش‎گذاری واقعی املاک دارد؛  تا به خریداران کمک کند.

متاسفانه قیمت‎گذاری روی آپارتمان‎ها بستگی به سلیقه مالکان و فروشندگان دارد و از هیچ قاعده‎ای پیروی نمی‎کند. سازندگان نیز هیچ پایبندی به آخرین قیمت ثبت شده در معاملات ندارند و  روزانه قیمت پیشنهادی خود را تغییر و افزایش می‌دهند.  این‎جاست که نیاز به راهنمای قیمتی برای تعیین نرخ واقعی مسکن، مشخص می‎شود.

وقتی مشتری خبر از ارزش  واقعی ملک نداشته باشد، برخی از واسطه‌ها نیز قیمت فایل‌های عرضه شده را به‌عنوان قیمت قطعی منطقه به متقاضیان خرید اعلام می‌کنند و خریدار ناچار است به قیمت پیشنهادی واسطه‎ها و فروشنده‎ها اعتماد کند.

بی‌اطلاعی از ارزش واقعی آپارتمان نوساز در هر محله، مهم‌ترین چالش پیش‌ روی خریداران مسکن محسوب می‌شود و آن‎ها ناگزیر هستند به اظهارات واسطه‌گر  و فروشنده‌ اعتماد کنند.

سامانه املاک

بهترین راهنمای قیمتی مسکن چیست؟

سامانه املاک ، اطلاعات بازار مسکن را در خود دارد. اگرچه این سامانه راهنمای خوبی است، اما ضعف‎هایی دارد. به طور مثال، در سامانه املاک ؛ اطلاعات کامل ملک نظیر: آدرس دقیق با قید معابر فرعی، داشتن امکانات پارکینگ و آسانسور و دیگر مواردی که روی قیمت ملک اثرگذار است، درج نمی‌شود. این موارد، برای تعیین قیمت به کار برده می‎شوند.

مجموعه موارد یاد شده سبب شده است قیمت‌گذاری در بازار آپارتمان‌های نوساز بیشترین هرج و مرج را در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی آپارتمان‌ها داشته باشد.

با رفع این مشکلات از سامانه املاک و  اصلاح و تکمیل اطلاعات عرضه شده آن؛ سامانه املاک می‎تواند بهترین و موثرترین  راهنمای قیمتی برای خریداران مسکن باشد.

 

خبرهای بیشتر درباره بازار مسکن در ایران را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…