تحولات قیمت مسکن در تهران طی سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درآخرین گزارش ماهانه تحولات قیمت مسکن تهران که مربوط به آبان‎ماه امسال و در هفته اول آذر منتشر شده آمده است، قیمت مسکن درتهران در آبان ماه 97 به 9 میلیون و 200 هزارتومان رسید.
تحولات قیمت مسکن در تهران

تحولات قیمت مسکن درتهران طی سال آینده تحلیلی است که بهروز ملکی کارشناس بازار مسکن  در روزنامه دنیای اقتصاد نوشته است. در این تحلیل می خوانیم: بر اساس رویه سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ، گزارش ماهانه تحولات بازار مسکن تهران را در اولین هفته ماه بعد منتشر می کنند که اغلب تفاوتی ناچیز با یکدیگر دارند.

درآخرین گزارش ماهانه تحولات قیمت مسکن تهران  که مربوط به آبان‎ماه امسال و در هفته اول آذر منتشر شده آمده است، قیمت مسکن درتهران در آبان ماه ۹۷ به  ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان رسید.

به گزارش مجله دلتا، در چنین شرایطی، پرسش بسیاری از فعالان بازار مسکن این است که تحولات قیمت مسکن که از ابتدای سال گذشته بازار مسکن تهران را فراگرفته است چه زمانی متوقف خواهد شد؟ برای پاسخ به این پرسش باید توجه کرد که بازار مسکن به طور معمول مدتی طول می‎کشد تا خود را با شرایط جدید سازگار کند بنابراین  با رسیدن این بازار  به پایان رونق، مدتی طول می‌کشد تا افزایش قیمت، به طور کامل متوقف شود.

در نتیجه به ‌رغم اینکه موتور بازار مسکن خاموش شده است اما مدتی طول می‌کشد تا به توقف کامل برسد. به بیان دیگر، سرعت حرکت قیمت مسکن در حال کند شدن است و در یکی از روزهای زمستان امسال‌ کاملا متوقف خواهد شد.

تحولات قیمت مسکن

کارشناس بازار مسکن در ادامه این یادداشت می‎نویسد: اگر رویداد اساسی غیر منتظره‎ای  در رشد اقتصادی، نرخ ارز، تورم عمومی و… صورت نگیرد ، بازار مسکن می‌تواند در زمستان ۹۷ با گذر از مرز قیمتی قدرتمند و روانی ۱۰ میلیون تومان، متوقف و پس از آن تا چند سال از ثبات نسبی بهره مند شود.

 شایان ذکر است موارد یاد شده  فقط در مورد مسکن تهران است و هر شهری تابع عرضه و تقاضای همان شهر است. البته باید توجه داشت که تحولات بازار مسکن تهران، بر سایر شهر ها تاثیر می‎گذارد . تجارب پیشین این موضوع را که تحولات بازار مسکن تهران با در مدتی کوتاه به سایر شهرهای کشور نیز می‎رسد تایید می‎کند.

در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا خبر های مربوط به تحولات بازار مسکن را پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…