خانه مشا یا ویلای مشا ؟ (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه مشا ، نام ویلایی در منطقه مشا استان تهران است. در طراحی این پروژه علاوه بر خلاقیت و پاسخ به نیازهای کارفرما، احترام به طبیعت نیز در نظر گرفته شده است.
خانه مشا

خانه مشا ؛ نام ویلایی در استان تهران است. به گزارش مجله دلتا به نقل از مجله ویلا: انسان همیشه در پی راهی برای تفریح و خارج شدن از روزمرگی بوده است. طبیعت و کوهستان همواره حس نشاط و شادی را در انسان برمی‌انگیزد.

دشت مشا در دامنه کوه های البرز و در شمال استان تهران قرار دارد. سایت پروژه خانه مشا در شیب تند کوهستان واقع شده است و حس آرامش در این منطقه به واسطه طبیعت بکر آن، موج می‌زند.

تیم معماری در مطالعات اولیه خود به بررسی تیپولوژی ویلاهای منطقه پرداخته است. با توجه به نتایج حاصل از این بررسی ویلاهای موجود در منطقه روی زمین کشیده شده و بخش عمده‌ای از مساخت زمین را استفاده کرده‌اند. در واقع ویلاهای موجود در بافت منطقه، به صورت عمودی گسترش نیافته‌اند. تیپولوژی موجود در بافت منطقه، پتانسیل‌های بالقوه سایت را نادیده گرفته‌اند و ساختمان‌های شهری را در ذهن مخاطب القا می‌کنند. اما در طراحی پلان خانه مشا و فرم آن این نقص برطرف شده است.

خانه مشا

تحلیل خانه مشا

یکپارچگی درون و برون، احساس لذت، تعلیق، آزادی و آرامش در فضای درون و بیرون بنا از اهداف تیم معماری خانه مشا  بوده است. آنها به دنبال از بین بردن مرزهای بین درون و بیرون خانه بودند. سه مکعب در محور طولی سایت بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. نقطه مشترک بین این سه مکعب، پله‌های مرکزی بنا است. این نوع طراحی به همه نیازهای پروژه با ساختاری نو پاسخ داده است.

پلان خانه مشا

محافظت از فضای سبز و احترام به طبیعت در طراحی این بنا لحاظ شده است. چشم انداز این ساختمان به سمت طبیعت است. هر کدام از این سه مکعب کاربری‌های متفاوتی دارند. بخش زندگی، ورزش، تفریح، معاشرت، استراحت، هر کدام در میان این مکعب‌هااست و از یکدیگر تفکیک شده است. استفاده از پنجره های قدی برای استفاده بیشتر از چشم انداز کوهستان طراحی و اجرا شده است.

موقعیت: تهران، مشا

معمار: شاهین حیدری ، لیدا الماسیان

کارفرما: یعقوب عابد پور

مصالح: بتن

تاریخ طراحی: ۱۳۸۷

تاریخ ساخت: ۱۳۹۴

مساحت زمین: ۲۶۰۰ متر مربع

مساحت ساخت: ۲۶۰ متر مربع

شرکت مشاور: مهندسین مشاور معماری موج نو

معماران مسول: لیدا الماسیان، شاهین حیدری

معمار همکار: مریم امان پور

تیم طراحی: شیدا قطبی، سهیلا زاهدی، ایلناز عشایری، الناز شکروی، فاطمه هنربخش

سایت خانه مشا

مقطع خانه مشا

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…