طرح بازآفرینی شهری با هدف ایجاد ارزش افزوده

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح بازآفرینی شهری را طرحی با هدف تسهیل در خانه دارشدن بد مسکن‌ها و رونق در تولید مسکن عنوان کرد و از ساخت 100 هزار خانه در قالب این طرح خبر داد.
50662 طرح بازآفرینی شهری با هدف ایجاد ارزش افزوده

ساماندهی بازار مسکن، اولویت اول وزارت راه و شهر سازی در شرایط کنونی است. هرچند مواردی  مثل تسهیلات خرید، دو سالانه کردن قراردادهای اجاره، مالیات بر املاک خالی، بازآفرینی شهری و تامین منابع لازم برای نظام پایدار سکونت‎گاه‌های شهری به عنوان راهکار خروج از رکود مطرح می‌شوند اما حمایت از سرمایه‌گذاری بلندمدت در بخش مسکن نظیر طرح  ساخت ۱۰۰ هزار خانه در قالب باز آفرینی شهری می‌تواند تاثیری چشمگیر در رونق بازار داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایرنا، امیر امینی؛ معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ناگهانی قیمت خانه طی یک سال اخیر فقط مربوط به پارامترهای درونی بازار مسکن نیست. به عبارت دیگر هنوز مداخله سایر بازارها در بازار مسکن مورد سنجش واقع نشده و باید مسائل دیگر را نیز در این گرانی دخیل دانست.

باز آفرینی شهری در محله های قدیمی

وی با بیان این مطلب که خروج از رکود با افزایش نرخ متفاوت است، افزود: بازار مسکن و بخش تقاضا هرساله با نیازهای جدیدی مواجه می‌شود و دولت در‎پی رونق بازار مسکن است،

امینی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، نوسازی واحدهای مسکونی، استحکام بخشی واحدهای مسکونی و بخشی نیز مربوط به حوزه روستایی از مواردی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای دولت مقرر کرده است.

توجه به نظام پایدار سکونت در بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازیی طرح بازآفرینی شهری را یکی از سیاست‌های مهم دولت در حوزه مسکن دانست و هدف از آن را ارتقاء سطح زندگی مردم و کسانی که در مسکن نامناسب بسر می‌برند، برشمرد.

امینی اذعان کرد: شورای عالی ستاد بازآفرینی شهری فعالیت خود را آغاز کرده که یکی از تکالیف آن؛ شناسایی محله‌هایی است که بایستی مطابق طرح، بازآفرینی شوند تا هویت ببخشند و بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی از محل تبصره ۱۸ منابعی را تزریق و موافقت نامه‌ای برای ساخت یکصد هزار مسکن با سازمان برنامه و بودجه امضا کرده که بزودی عملیاتی خواهد شد.

امینی با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی کمی با مشکل منابع مواجه هستیم، گفت: با این وجود تولید سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه است و بنیاد مسکن نیز بر این امر اهتمام دارد ضمن اینکه شهرهای جدید را توسعه داده‌ایم.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…