التهابات بازار مسکن فروکش می کند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معاملات مسکن شهر تهران تا روز ۱۸ آذرماه امسال را بالغ بر ۴۸۰۵ مورد برشمرد که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته،۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
التهابات بازار مسکن

التهابات بازار مسکن که در پی خرید و فروش های سفته‎بازانه بوده در حال فروکش کردن است . رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این مطلب گفت : تا ۱۸ آذر ماه امسال معاملات مسکن در کشور و شهر تهران به ‌ترتیب ۱۵ و ۶۰ درصد کاهش داشته است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد : از یکم تا هجدهم آذر۹۷ بالغ بر ۲۷ هزار و ۶۴۹ قرارداد خرید و فروش مسکن  در کشور امضا شده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین افزود: دربخش اجاره نیز ۲۲ هزار و ۸۴۲ مورد قرارداد امضا شده که نشان دهنده کاهش ۱۳ درصدی اجاره‌نامه در مقایسه با آذرماه سال گذشته است .

التهابات بازار مسکن فروکش می کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم‌چنین، معاملات مسکن شهر تهران تا روز ۱۸  آذرماه امسال را بالغ بر ۴۸۰۵ مورد برشمرد که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته،۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. در همین مدت نیز ۶۶۲۴ مورد اجاره‌نامه در تهران امضا شده که حاکی از کاهش ۱۷ درصدی در مقایسه با آذرماه سال گذشته است.

افزایش قیمت مسکن ناشی از رشد سایر بازارهاو گرانی مصالح

مصطفی قلی خسروی در تحلیل شرایط کنونی  بازار مسکن گفت: اوضاع کنونی  را ناشی ازکسادی بازار می‎دانم و رکود را قبول ندارم، زیرا رکود، به معنای آن است که هیچ معامله‌ای انجام نمی‎شود در حالی که هم‌اکنون، خرید و فروش خانه جریان دارد. به گفته وی، یکی ازعلل کاهش محسوس معاملات مسکن به افزایش قیمت، ناشی از رشد سایر بازارها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی مربوط می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که معتقدم التهابات بازار مسکن در حال فروکش کردن است، تصریح کرد: اگر به تجربه سال ۹۱ دقت کنیم سه برابر شدن قیمت ارز ایجاد شوک قیمت و کاهش معاملات در بازار مسکن  را در پی داشت  اما بعد از مدتی، وضع به حالت عادی بازگشت. اکنون نیز همان التهابات بازار مسکن تکرار شده و انتظار می‎رود  در ماه‌های آینده این التهابات بازار فروکش کند و اوضاع بهتر شود.

وی تصریح کرد: از اواخر سال گذشته مردم، سپرده‌های خود را از بانک ‎ها خارج کردند  و به خرید ارز، طلا و مسکن روی آوردند. در این بازه زمانی برخی سرمایه‌گذاران به قصد فروش یا اجاره به خرید مسکن اقدام کردند اما ‌اکنون، آن تب و تاب خوابیده و بازار در دست مصرف‌کنندگان واقعی است و  پیش‌بینی می‎شود قیمت ها دربازار ملک تا پایان سال تثبیت شود و احتمال افزایش قیمت‌ها بعید به نظر می‎رسد.

در همین باره ،مطالب بیشتر را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…