منطقه ۹ تهران، پیشتاز افزایش قیمت خانه

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از ماه ها که منطقه 5 عنوان بیشترین درصد افزایش قیمت مسکن را به خود اختصاص داده بود، بررسی‌های میدانی اخیر نشان از جابه‌جایی این رکورد توسط منطقه 9 دارد.
منطقه 9 افزایش

بررسی‌های میدانی از نقاط مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که سیر صعودی قیمت مسکن از شمال شهر به مناطق جنوبی سرایت کرده است جایی که واحدهای کوچک، متقاضی بیشتری دارند. به‎رغم این‎که در ماه‌های گذشته منطقه ۵ با بیشترین افزایش قیمت مواجه شده، آمارها حاکی از این است که منطقه ۹ افزایش چشمگیری را در سرعت رشد قیمت داشته است.

به گزارش مجله دلتا، به نقل از ایسنا،  آبان ماه امسال منطقه ۹ با ۱۱۱ درصد، بالاترین نرخ افزایش سالانه تهران را به ثبت رساند؛ نکته قابل توجه اینکه  مناطق ۱۰، ۱۳ و ۱۴ نیز به ترتیب رکورد ۹۵، ۱۰۲ و ۸۷ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند. هم اکنون یک متر مربع مسکن در مناطق ۱۰، ۱۳ و ۱۴ معادل ۶.۱، ۸.۷ و ۶.۹ میلیون تومان است. البته میانگین افزایش قیمت در منطقه ۵ نیز در آبان ماه ۹۷ نسبت به ماه مشابه سال گذشته  ۱۰۴ درصد بود که با توجه به رشد ماه‌های قبل از سرعت آن کاسته شده است.

منطقه 9 افزایش

فروش آپارتمان‎های کوچک در منطقه ۹ افزایش یافت

پس از کاهش رونق بازار واحدهای مسکونی لوکس و نیمه لوکس، واحدهای نوساز کوچک، تاثیری قابل توجه در روند معاملات بازار مسکن تهران داشته کرده‌اند. همین امر سبب شده است تا سهم معاملات در این مناطق از جمله منطقه ۹ افزایش یابد. در هر حال شرایط کلی بازار برای متقاضیان مصرفی  چندان خوشایند نیست و حتی اقداماتی نظیر افزایش یا اصلاح رقم تسهیلات نیز نمی‌تواند متقاضیان واقعی را به خرید خانه امیدوار کند.

در پی کاهش التهاب در بازار ارز و طلا، فاصله قیمتی دلار و سکه با مدت مشابه سال گذشته که  به بالای ۲۵۰ درصد هم رسیده بود کاهش پیدا کرده و این موضوع به بازار مسکن نیز سرایت خواهدکرد.

از طرفی، مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: “تا پایان سال ۹۷ بازار مسکن به ثبات می‌رسد؛ چرا که با توجه به پائین بودن توان طرف تقاضا، کشش افزایش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد”.

به گزارش دلتا، آخرین آمارهای رسمی حاکی از رشد ۹۰ درصدی قیمت در تهران و ۴۰ درصدی در کل کشور طی یک سال گذشته بوده  همچنین، تعداد معاملات نیز در مدت یاد شده ۲۶.۶ درصد کاهش یافته است.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش مجله دلتا را ببینید.

یک نظر

  1. فروتن

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…