شرایط حساس بازار مسکن در ایران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شرایط حساس بازار مسکن، سوداگران باتجربه می‌خواهند واحدهای خود را با حداکثر قیمتِ ممکن به فروش رسانند.
شرایط حساس بازار مسکن

شرایط حساس بازار مسکن در ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و بازار مسکن و معاملات خرید و فروش خانه رو به رکود می‎رود.

قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران که در ابتدای سال های ۹۲ تا ۹۶ در بازه قیمتی ۴ تا ۴/۵ میلیون تومان بود، پس از بهار ۹۶ و طی ۱۸ ماه، به حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش مجله دلتا، بهروز ملکی تحلیل‎گر بازار مسکن دریادداشتی با اشاره به شرایط حساس بازار مسکن در ایران می‎نویسد: نکته حائز اهمیت این است که فعالان بازار مسکن، همان‌طور که در زمستان ۹۵ رونق آینده این بازار را باور نمی‌کردند در زمستان ۹۷ نیز باور رکود چندساله برایشان دشوار است.

شرایط حساس بازار مسکن در ایران

در هرصورت، انرژی بازار مسکن به سرعت در حال تخلیه است و هرچه به سال ۹۸ نزدیک‌تر می شویم، احتمال متوقف شدن رشد قیمت مسکن، بیشتر می‎شود.

 بازار مسکن طی یک ونیم سال گذشته با سرعت، مسیر رونق را پیموده و درحال گذار از مرحله رونق به رکود است .

تحلیل‎گر بازار مسکن در بخشی دیگر از این نوشتار می نویسد:در شرایط حساس بازار مسکن، سوداگران باتجربه می‌خواهند واحدهای خود را با حداکثر قیمتِ به فروش رسانند.آن ها می‎گویند، هم اکنون  واحد‎های مسکونی نوساز که در شرایط حساس بازار مسکن عرضه شده‎اند، با استفاده از مصالح ساختمانی ارزان‌قیمت ساخته شده‌ در حالی که  هنوز بازار مصالح ساختمانی با تورم شدید روبه‎رو است .

به نوشته بهروز ملکی، سوداگران، هم اکنون در شرایط حساس بازار مسکن به قصد فروش واحد های مسکونی آماده خود، در جست و جوی در خریداران تازه وارد به بازار هستند. البته خریدارانی که در زمستان امسال وارد بازار مسکن می‌شوند نباید انتظار داشته باشند در سال‎های پیش رو بازار رشد محسوسی داشته باشد.

خبر و گزارش و اخبار مسکن را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…