تحولات معاملات مسکن تهران در آبان ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحولات معاملات مسکن تهران در آبان 97 در منطقه 5 بیشتر از دیگر مناطق 22گانه تهران بوده است.
تحولات معاملات مسکن

تحولات معاملات مسکن تهران در آبان ۹۷ نشان می‎دهد منطقه ۵ ، رکورددار معاملات مسکن، در این مدت شناخته شده است.

بنا به اعلام دفتر برنامه‎ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی،آپارتمان‎های تهران در آبان امسال،۹۱ درصد افزایش قیمت داشته‎اند. یعنی میانگین نرخ یک مترمربع  زیربنای مسکن به ۹۱.۹ میلیون ریال رسیده که نسبت به ماه مهر ۶.۴ درصد رشد داشته است.

همچنین، تعداد معاملات مسکن  ۷۰۱۷ واحد گزارش شده که نسبت به مهرماه ۲۶.۶ درصد کاهش داشته است. در مجموع معاملات قطعی مسکن انجام شده در تهران ازابتدای امسال تا پایان آبان ماه، به میزان ۹۴۰۱۷  واحد رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،  ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، در آبان ماه، منطقه ۵ با ۹۷۲ مورد و با ۱۶.۴ درصد، بیشترین سهم را در تحولات معاملات مسکن شهر تهران داشته است. از آن‎جا که واحد‎های ۵۰ تا ۷۰ مترمربع غیر نوساز، زیاد معامله می‎شوند و این‎گونه آپارتمان‎ها در منطقه ۵ وجود دارند؛ بنابراین، آپارتمان‎های “به قیمت رسیده”  و با عمر ۵ تا ۱۰ سال، منطقه ۵ را رکوردار معاملات مسکن تهران کرده است.

تحولات معاملات مسکن

همچنین منطقه ۱۹ در تحولات معاملات مسکن تهران، با هفت دهم درصد، کمترین تعداد معاملات را داشته است.

تا آبان امسال، میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع آپارتمان، ۷۳.۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۹.۶ درصد افزایش داشته است.

در همین مدت، ارزش معاملات مسکن در تهران، ۵۷۵.۶ هزار میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶.۶ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است در آبان ماه، از بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه یک با ۱۹۶.۸ میلیون ریال، بیشترین  و منطقه ۱۹ با ۴۰.۶ میلیون ریال، کمترین میانگین قیمت یک متر مربع  آپارتمان را در پایتخت از آن خود کرده اند.

مطالب بیشتر درباره مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…