برترین ساختمان جهان در سال ۲۰۱۸

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برترین ساختمان جهان در سال 2018 در فستیوال جهانی معماری (WAF)، ساختمان Kampung Admiralty انتخاب و معرفی شده است .
برترین ساختمان جهان 2018

 برترین ساختمان جهان در سال ۲۰۱۸ در فستیوال جهانی معماری WAF انتخاب و معرفی شد.

ساختمان Kampung Admiralty را که با موضوع مجتمع مخصوص سالمندان ارائه شده، شرکت معماری WOHA طراحی کرده است.

WOHA یک شرکت معماری در کشور سنگاپور است که در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده است. آنها تا کنون بیش از پنجاه پروژه‎ی برج و مجتمع مسکونی عمومی، ایستگاه حمل و نقل عمومی، هتل، موسسات فرهنگی و … را در سراسر آسیای جنوب شرقی، چین و استرالیا طراحی و اجرا کرده اند.

پاسخ به نیازهای سالمندان و ارتباط آن‎ها با محیطی آرام، شاد و ایمن بسیار مهم است و این موارد در طراحی ساختمان Kampung Admiralty در نظر گرفته شده است. سایت پلان این ساختمان ۹۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و تا قبل از ساخت این بنا بلااستفاده بوده است. طرح این مجتمع مخصوص سالمندان به صورت لایه لایه و  عمودی است.

برترین ساختمان جهان در سال 2018

طراحی این ساختمان با فضاهای مسکونی اطراف بسیار هماهنگ است، همچنین طرح این ساختمان دقیقا” با زمین مجموعه هماهنگ است و متناسب با زمین سایت پلان طراحی شده است. طبقات پایین ساختمان حول محور یک میدان بازار مانند ساخته شده است. همچنین فضاهایی که در لایه های پایینی این بنا گنجانده شده کاربری های متفاوتی دارد. مرکز پزشکی در وسط این ساختمان و پارک و فضای سبز نیز در همین قسمت ایجاد شده است.

از دیگر فضاهای این ساختمان  به پارکینگ، مرکز خرید، رستوران و … می توان اشاره کرد. در این ساختمان تمام امکاناتی که زندگی را برای سالمندان راحت‎تر و شرایط رفاهی را برای آنها فراهم می‎کند، ایجاد شده است.

برای آگاهی بیشتر از ساختمان های معروف جهان ، بهترین ساختمان های جهان ، سازه های معروف معماری جهان ، عکس زیبا ترین ساختمان های ایران ، زیباترین ساختمان های تهران ، برترین سازه های ایران ، عجیب ترین سازه های معماری دنیا ، معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی را در مجله دلتا پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…