کابینت مناسب آشپزخانه شما

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کابینت ‎های مناسب برای آشپزخانه از نظر جنس به چهار دسته: چوبی، فلزی، mdf و pvc تقسیم می شوند.
کابینت

کابینت مناسب آشپزخانه شما چیست؟ دکوراسیون  آشپزخانه ارتباط مستقیم با زیبایی خانه دلخواه شما دارد. از آن‎جا که آشپزخانه یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی است، انتخاب درست جنس و طرح کابینت  آن، اهمیت بسیار دارد. کابینت آشپزخانه، اگر رنگ و سبک مناسبی داشته باشد، موجب شادی و رضایت بانوی خانه می‎شود و بانویی که با رضایت در آشپزخانه خود پا می‎گذارد، بیشتر از همیشه آرامش را به همراهان زندگی خود هدیه خواهد داد.

مجله دلتا در این نوشته سعی دارد انواع کابینت را از لحاظ کارایی، زیبایی، عیوب و مزایا مورد بررسی قرار دهد تا شاید بتواند برای آشپزخانه شما کابینت مناسب را پیشنهاد دهد.

کابینت‎های آشپزخانه از نظر جنس به چهار دسته: چوبی،فلزی،mdf و pvc تقسیم می‎شوند.

به‎طور معمول طراحی کابینت، از طرح آشپزخانه تاثیر می‎گیرد. طرح‎های آن u شکل، L شکل، خطی، جزیره‎ای و شبه جزیره‎ای است.

کابینت

کابینت تمام چوب:

در عین زیبایی و کلاسیک بودن، قیمت بالایی هم دارد. همچنین، امکان داشتن کمد درون بافت خود دارند. کابینت چوبی را می‎توان از چوب درختان گردو، بلوط، راش و افرا تهیه کرد.

کابینت

کابینت mdf:

mdf در برابر حرارت و رطوبت هوا مقاوم است. عایق مناسب در برابر صدا است و می‎تواند نور را منعکس کند. همچنین، به دلیل صیقلی بودن سطوح،  به آسانی تمیز شده، زیبایی و ظرافت داشته و  امکان طراحی بر روی آن‎ها وجود دارد.

کابینت

کابینت pvc:

تولید این نوع کابینت‎ها بسیار سریع است و از نظر طرح و مدل بسیار متنوعند. وزن آن‎ها از کابینت چوبی و mdf کمتر است. همچنین، نسبت به الکتریسیته، گرما، صدا و حرارت عایق است.

کابینت

کابینت فلزی:

با گذشت زمان رنگ‎پریده و پوسیده می‎شود. ارزان است. در فضای مرطوب زنگ می‎زند. همچنین،  ورق‎های فلزی آن می‎تواند به افراد آسیب بزند. در ضمن، هنگام باز و بسته شدن درها، سروصدا دارند.

 

کابینت ایرانی، کابینت آشپزخانه، مدل کابینت و دیگر مطالب اختصاصی  معماری و دکوراسیون، محوطه سازی، دکوراسیون و معماری های خاص را در مجله دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…