مسکن در کدام استان ها گران شده است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیشترین تورم در بازار مسکن کشور پس از تهران با نرخ ۹۱درصد، به ترتیب به: قم ۸۴ درصد، قزوین ۴۵ درصد، اردبیل ۴۳ درصد، تبریز ۳۸ درصد و اصفهان ۲۴درصد اختصاص دارد.
قیمت مسکن در سراسر کشور

اگر شرایط خاص مسکن در پایتخت را در نظر نگیریم، بازار کشوری معاملات مسکن، هنوز مثل تهران به رکود نرسیده  و خرید و فروش مسکن در استان های ایران از سال گذشته بیشتر است.

جمع تعداد معاملات ملکی ثبت شده در آبان امسال در سراسر کشور نشان می‎دهد نزدیک به ۲۰ هزار قرارداد خرید و فروش مسکن ثبت شده است که تعداد ۶ هزار آن به تهران اختصاص دارد. تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ قرارداد به مرکزهای استان ها و بقیه قراردادهای ملکی مربوط به شهرهای دیگر ایران بوده است. هرچند هم اکنون در شهرهای کشور هم معاملات مسکن رونق ماه های قبل را ندارد، اما شهرهای کشور اوضاع نسبی بهتری نسبت به شهر تهران که در بدترین وضعیت قرار گرفته است، دارند.

به گزارش مجله دلتا ، به نقل از دنیای اقتصاد؛

بیشترین تورم در بازار مسکن کشور پس از تهران با نرخ ۹۱درصد، به ترتیب به استان های قم ۸۴ درصد، قزوین ۴۵ درصد، اردبیل ۴۳ درصد، تبریز ۳۸ درصد و اصفهان ۲۴درصد اختصاص دارد.

همچنین تورم نقطه‌ای ملک در کرج، ایلام، بوشهر و اراک بیش از ۳۰ درصد و در مشهد، اهواز و شیراز بیش از ۴۰ درصد و در کرمانشاه بیش از ۵۰ درصد بوده است. تغییرات نقطه‌ای میانگین قیمت مسکن در آبان همچنین در رشت ۱۰ درصد و در ساری ۲۵ درصد و در بندرعباس ۳۱ درصد اعلام شده است.

قیمت مسکن در سراسر کشور

طبق قراردادهای ثبت شده در سامانه رهگیری، متوسط قیمت مسکن در مراکز استان‌های کشور بدون احتساب پایتخت، در آبان ماه رقمی معادل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان گزارش شده است. همچنین میانگین قیمت مسکن در مراکز استان‌ها بدون احتساب تهران، در آبان ماه ۴ درصد نسبت به مهر ماه افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…