کلاهبرداری ملکی با همکاری جن‌ ها

۱
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کلاهبردار با القای اینکه خانه‌ها جن دارند، مالکان را وادار می‌کرد خانه‌شان را به قیمتی نازل بفروشند.
کلاهبرداری ملکی

کلاهبرداری‌‌ اشکال متنوعی دارد. چون کلاهبردارها معمولا به داشتن هوشی مشهور هستند که به آن «هوش سیاه» گفته می‌شود و همیشه روش‌های تازه‌ای را برای فریب طعمه‌ی خود به‌کار می‌برند.

در یکی از پرونده‌هایی که کارآگاهان اداره‌ی آگاهی به تازگی آن را بررسی کرده‌اند، به موردی برخورد کردیم که داستان جالبی دارد.

 فردی با هویت معلوم که در صدد تصاحب خانه‌های مردم بود، نقشه‌ای کشیده بود تا مالکان خانه به میل و رغبت خود خانه‌شان را با قیمتی بسیار نازل بفروشند. داستان از این قرار است که او قبل از شروع اجرای نقشه، ابتدا مالک را به‌دقت زیر نظر می‎گرفت و درباره‌ی جنسیت، روحیات و خلق‌وخوی مالک اطلاعات کسب می‌کرد. بعد با یک طراحی دقیق زمینه را برای قسمت اصلی نقشه‌اش آماده می‌کرد. مثلا با انداختن نامه در خانه‌ی مورد نظرش، مالک را از نظر روانی تحت فشار قرار می‌داد. مضمون نامه‌ها این بود که خانه‌ی شما جن دارد و ارواح خبیث در آن آمدوشد می‌کنند!

شاید در وهله‌ی اول این نشانه‌ها یا حتی خود نامه با بی‌اعتنایی صاحب خانه مواجه می‌شد؛ اما بعد از تکرار و گسترده شدن نشانه‌ها و حساس شدن ذهن مالک، قضیه به‌ مرور زمان شکل جدی به خود می‌گرفت و مالک کم‌کم باورش می‌شد خانه‌اش جن دارد!

کلاهبرداری ملکی

 ساکنان خانه برای خلاصی از هراسی که دامنشان را گرفته بود و زندگی در خانه‌ی امنشان را ناامن کرده بود، در نهایت تصمیم به فروش خانه می‌گرفتند. آن‌ها برای داشتن خواب راحت شب و رهایی از تنشی که تمام روز دامنگیرشان شده بود، حاضر می‌شدند خانه را به قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعیش بفروشند.

از سویی دیگر کلاهبردار با مشاوران املاک هم‌دستش داوطلب خرید خانه می‌شدند و آن را به چنگ می‌آوردند. سپس خانه را به فرد دیگری با قیمت بسیار بالایی می‌فروختند. از این راه سود کلانی به جیب تیم کلاهبرداری می‌رفت. چون خریدار تقلبی حتی در قبال این قیمت پایین هم مبلغی نمی‌پرداخت و صرفا” در قبال یک چک مدت‌دار صاحب خانه می‌شد.

فرد کلاهبردار بعد از دستگیری در اعترافات خود گفته است سود حاصل از این کار، بیش از بیست میلیارد ریال بوده است. اما خوشبختانه با تلاش ماموران آگاهی، اغلب مالباختگان شناسایی شده‌اند و اموالشان به آن‌ها بازگردانده شده است.

یک نظر

  1. بابایی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷ در ۴:۱۶ ب٫ظ

    چقدر جالب?

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…