مالکان بفروشند، قیمت خانه افزایش نمی‎یابد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فروشنده‎ها نسبت به فروش املاک عقب نشینی کرده‎اند، در حالی‎که خریدار وجود دارد. میزان معاملات مسکن در تهران بسیار کاهش داشته است و فروشندگان از بازار مسکن پایتخت کناره گیری کرده‎اند.
مالکان بفروشند، قیمت خانه افزایش نمی‎یابد

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک،  میزان معاملات مسکن در تهران بسیار کاهش داشته است و فروشندگان از بازار مسکن پایتخت هم اکنون کناره گیری کرده‎اند.

به گزارش مجله دلتا، به نقل از اقتصادآنلاین، مصطفی قلی خسروی درباره وضعیت بازار مسکن تا آخر آبان‎ماه گفت: بر اساس آمار به‎دست آمده از بازه زمانی یکم فروردین تا  ۲۸ آبان ۹۷. تعداد معاملات و قراردادهای کشور ۸۹۲ هزار و ۶۰۸ مورد بوده که در مقایسه با همین مدت در سال  ۹۶ ، تعداد معاملات در کل کشور یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود:‌ در همین مدت تعداد مبایعه نامه ها ۱۵ درصد افزایش و میزان اجاره ها نیز ۱۴درصد کاهش داشته است.

مالکان بفروشند ، قیمت خانه افزایش نمی‎یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران توضیح داد: در آمار مربوط به تهران به اعداد دیگری می‎رسیم. در همین بازه زمانی در تهران شاهد کاهش ۱۷درصدی تعداد کل معاملات هستیم  و تعداد مبایعه نامه ها نیز ۱۹درصد و تعداد قراردادهای اجاره نامه نیز ۱۶درصد کاهش داشته ،در نتیجه شاهد کاهش میزان معاملات در بازار مسکن تهران هستیم.

وی گفت:‌ با توجه به اظهارات و برنامه‎های وزیر راه و شهرسازی احتمال دارد میزان ساخت‎و‎سازها در کشور افزایش یابد؛ در نتیجه شاهد تاثیر این موضوع در بازار مسکن خواهیم بود.

خسروی تاکید کرد:‌ هم‎اکنون فروشنده‎ها نسبت به فروش املاک عقب‎نشینی کرده‎اند، در حالی‎که  خریدار وجود دارد. به اعتقاد من،  این اقدام فروشندگان اشتباه است زیرا بر این باورم که اگر پول در گردش باشد موجب افزایش برکت می‎شود و این ایده که ملک خود را نگه دارند تا قیمت افزایش یابد، درست نیست.

این فعال بازار مسکن تصریح کرد: در شهرهای استان تهران  میزان افزایش قیمت مسکن متفاوت بوده به‎طوری که در برخی مناطق و شهرها شاهد افزایش ۳۰، ۵۰ یا حتی ۱۰۰درصدی قیمت هستیم.

وی تاکید کرد:‌ میانگین افزایش قیمت مسکن در کل کشور نسبت به سال گذشته ۴۰درصد بوده است.

خسروی یادآورشد:‌ با توجه به کاهش توان مالی مردم،‌  قیمت مسکن در ماه‎های پایانی سال، افزایش نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…