اقاله قرارداد ملک

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اقاله باعث از بین رفتن قرارداد می‌شود و دیگر قراردادی بین دو طرف وجود نخواهد داشت به همین دلیل نیز هیچ گونه استنادی و مراجعه به این قرارداد صحیح نیست.
اقاله قرارداد ملک

آقای امیری چند ماه پیش تصمیم گرفت تا با سرمایه‌ای که جمع کرده بود، خانه‌ای بخرد. بعد از چند روز جستجو سرانجام خانه خود را پیدا کرد تا اینکه قرارداد را در دفتر مشاوره املاک با مالک امضا کرد. ولی بعد از سه روز همسرش از محله‌ای که خانه در آن قرار داشت، خوشش نیامد و آقای امیری در تماس با مالک خواستار اقاله قرارداد شد. حال در این نوشتار به این موضوع پرداخته شده که اقاله قرارداد ملک چیست و چه شرایطی دارد؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

اقاله قرارداد ملک چیست؟

اقاله قرارداد ملکی به معنای برهم زدن دو جانبه قرارداد است. وقتی دو طرف معامله، برای برهم زدن قرارداد ملکی توافق می‌کنند، می‌گویند قرارداد اقاله شده است.

اقاله قرارداد ملکی
باید توجه کنیم که اقاله، باعث از بین رفتن قرارداد می‎شود و دیگر قراردادی بین دو طرف وجود نخواهد داشت به همین دلیل نیز هیچ گونه استنادی و مراجعه به این قرارداد صحیح نیست و دیگر نمی‌توان به شروط قراردادی که اقاله شده اشاره کرد. بعد از اقاله باید دقت کنید که پول و یا سند باید به وضع سابق بازگردد و دو طرف پس از اقاله تعهدی به هم نخواهند داشت. خلاصه آقای امیری دوباره در دفتر حاضر شد و با مالک توافق کرد و قرارداد را بر هم زد، اما این پایان داستان دوست ما نبود. وضعیت بازار طوری بود که او دوباره مجبور شد به مالک زنگ بزند و درخواست کند تا اگر خانه هنوز فروش نرفته، ملک را به او بدهند. مالک هم قبول کرد و در قراردادی جدید، همه چیز از ابتدا آغاز شد با این ویژگی که دیگر خریدار و فروشنده نمی‌توانستند به قرارداد اقاله شده قبلی استناد کنند و یک قرارداد جدید نوشتند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با فسخ قرارداد به علت تاخیر در پرداخت ثمن “فسخ معامله ملکی به علت تاخیر در پرداخت پول” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …