آپارتمان‌های کوچک،کاهش عرضه، افزایش معاملات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هفته های اخیر ، عرضه آپارتمان‎های کوچک در تهران کاهش، اما معاملات این آپارتمان‎ها افزایش داشته است .
آپارتمان‎های کوچک

به رغم اینکه در هفته های اخیر عرضه آپارتمان‎های کوچک در تهران در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته است، اما به گفته مشاوران املاک بازار خرید و فروش این گروه از آپارتمان ها به نسبت داغ‎تر است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، گزارش‌های ماهانه بانک مرکزی از اوضاع بازار مسکن حاکی‎است، آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع در گروه آپارتمان‎های کوچک در تهران بیشتر خرید و فروش می‎شوند ‌. این مسئله ناشی از محدودیت بودجه خانوارها و همچنین تفاوت‌های فرهنگی خانوارهای جدید و تغییر اولویت آنها است، به این معنا که خرید خانه‎بزرگ‌ برای بسیاری از خانوارها در مقایسه با برخی ضروریات زندگی، اولویت کمتری دارد.

از سوی دیگر برخی از آپارتمان‌های زیر ۶۰ مترمربع به قصد سکونت خریداری نمی‎شوند و بیشتر به منظور اجاره‌داری و تبدیل نقدینگی به ملک صورت می‎گیرند. در این میان تقاضای سکونت مهاجران به شهرهای بزرگ همچون تهران نیز اغلب از طریق عرضه واحدهای مسکونی کوچک‌ انجام می‌شود.

آپارتمان‌های کوچک،کاهش عرضه و افزایش معاملات

مجموعه این موارد سبب شده است بازار آپارتمان‌های کوچک، همواره گرم ‌ترین بازار در میان سایر گروه‌های متراژی باشد و در این میان چندان تفاوتی میان دوره رونق و رکود دیده نمی‎شود.

هم اکنون با وجود اینکه تعداد معاملات مسکن کمتر شده و احتمالا” نسبت به مهرماه نیز ریزش داشته است ، اما همچنان مراجعه برای خرید آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع در بازار بیش از دیگر گروه‌های مورد تقاضای خریداران است.

در عین حال تعداد آپارتمان‌های عرضه شده با قیمت‌های بیش از میانگین مورد انتظار در هر منطقه سبب شده است در آبان ماه، بسیاری ازتقاضا های خرید به معامله منجر نشود و تعداد آپارتمان های کوچک که درانتظار فروش هستند نسبت به میزان کل عرضه آن‎ها قابل توجه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…