آیا بازار مسکن به ثبات می ‎رسد؟

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آیا بازار مسکن به ثبات می‎رسد؟

بسیاری از مردم گمان می‎کنند با کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر، قیمت مسکن هم کم خواهد شد، اما به اعتقاد کارشناسان تحقق این امر وابسته به ثبات نسبی در اقتصاد کلان است.
به گزارش مجله دلتا، به نقل از ایسنا؛ کارشناسان معتقدند پایین آمدن قیمت مسکن به ثبات  بازارهای رقیب و برنامه‌های آینده وزارت راه و شهرسازی بستگی دارد.

آمار بازار مسکن نشان می‎دهد آگهی‎های قیمت مناسب در بازار مسکن، کمیاب شده‎اند و علت آن این است که قیمت‎ بالای واحدهای کوچک، با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد. از دلایل کمیاب شدن این نوع آگهی‎ها می‎توان به محتاط شدن فروشندگان  واحدهای کلیدنخورده اشاره کرد که به‎طور دائم قیمت‌ها را به‌روز می‌کنند و این در حالی است که مشتری وجود ندارد. همین موضوع باعث شده فاصله‌ زیادی بین قیمت واحدهای قدیمی و نوساز ایجاد شود و معاملات به طرز محسوسی کم شود.

پایین آمدن قیمت مسکن به ثبات بازارهای رقیب و برنامه‌های آینده وزارت راه و شهرسازی بستگی دارد. تحقق این امر وابسته به ثبات نسبی در اقتصاد کلان است.

با توجه به رشد ۲۵۰ درصدی دلار و ۲۳۷ درصدی سکه، کارشناسان معتقدند بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش می‌رود و هرچه قیمت آن بالاتر برود، رکودش عمیق‌تر می‌شود.  آمار گویای آن است که به دلیل انتظارات تورمی، قیمت اسمی مسکن در مسیر صعود قرار دارد.

در ارتباط بازار مسکن بخوانید:

تولید و عرضه، راهکار رونق بازار مسکن

نرخ ارز بر بازار مسکن چه تاثیری می‎گذارد؟

با دیگر مطالب مجله دلتا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…