پیشنهادهای جذاب برای نورپردازی خانه در زمستان

۰
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با استفاده از ترفندهایی کوچک می‎توانید نورپردازی فضای خانه را تغییر دهید.
نورپردازی خانه

به‌زودی وارد فصل زمستان می‌شویم و برای زیباتر شدن خانه باید از همین حالا به فکر باشیم که با چند تغییر ساده، بتوانیم خانه را با نورپردازی درست، به یک طراحی مطلوب برسانیم.

به گزارش مجله دلتا خیلی از مردم، کم ‌نور بودن خانه را نمی‎توانند تحمل کنند و در زمستان حس خوبی در خانه ندارند. پس باید فکری اساسی برای حل این معضل داشت که در این گزارش، تیتروار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- از ظرفیت لامپ‌ها استفاده کنید

در زمستان به دلیل کمبود نور خورشید، پیشنهاد می‌‌کنیم برای حفظ رشد گیاهان خود، از پتانسیل نورپردازی لامپ‌ها استفاده کنید. البته دستگاه‌های نورپردازی حرفه‌ای بسیار گران هستند، ولی با یک لامپ ۲۵۰ واتی و بهره‌مندی از سیستم حرکتی می‌توان در طول روزهای سرد زمستان شاهد اتاق‌های پرنوری باشید.

۲-پرده‌ها را حذف کنید

مردم کشورهای سردسیر مثل فنلاند و نروژ برای استفاده حداکثری از نور بیرون از خانه، پرده‌های ضخیم را حذف می‌کنند و درعین‌حال برای حفظ حریم خصوصی خود، از پنجره‌هایی که از یک‌طرف دید دارند، استفاده می‌کنند. این روش را می‎توانید در زمستان امتحان کنید.

۳-از لامپ‌های ریز سفید استفاده کنید

استفاده از چراغ‌های ریز  LED می‌تواند اتاق‌خواب شما را در زمستان بسیار زیبا و دل‌انگیز کند.

نورپردازی خانه

۴- یک درخت لیمو در خانه داشته باشید

استفاده از رنگ، بو و عطر مرکبات می‌تواند زندگی شما را در روزهای تاریک و سرد زمستانی تغییر دهد.

برای عملی کردن این پیشنهاد می‌توانید از درخت لیمو  که چنین خصوصیاتی دارد استفاده کنید تا برای شما روزهای خاطره‌انگیزی را ایجاد کنند.

۵- دکوراسیون خانه خود را با فرش ایرانی زیبا کنید

انتخاب فرش‌های زیبا در فصل زمستان با رنگ‌های روشن می‌تواند در کنار استفاده از روتختی‌های زیبا، فضای خانه شما را زیباتر کند. از این موهبت برای  ترکیب رنگ استفاده کنید.

۶- از نقاشی‌های دیواری روشن استفاده کنید

در روزهای زمستان وقتی فنجان چای را در دست دارید، به یک اثر هنری زیبا مثل نقاشی‌های دیواری آماده‌ای که آسیبی به دیوار هم نمی‌زنند، نگاه کنید و فضای خانه خود را هنری کنید.

۷- پنجره خود را ضد آب کنید

برای بهره‌مندی از فضای گرم خانه و برای عدم نفوذ رطوبت و رشد گیاهان، می‌توانید از پنجره‌های ضد آب و یا برچسب‌های نانوی جدید استفاده کنید.

۸- موسیقی ایرانی گوش دهید، زمستان زیبا می‌شود

برای مخاطبان کشورمان یک نسخه جذاب هم داریم و آن شنیدن موسیقی دلنواز ایرانی در یک عصر برفی زمستان است. مطمئن هستیم حالتان با شنیدن صدای استاد شجریان در یک ظهر زمستانی خوب خواهد شد.

۹- شومینه‌ها را فراموش نکنید

شومینه‌های جدید که با سوخت ژل کار می‌کنند و دود هم ندارند برای تزیین خانه شما بسیار تأثیرگذار هستند و البته اگر شومینه درست‌وحسابی در خانه دارید، برای روشن کردن آن در زمستان تردید نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…