خانه‎هایی برای آینده (+ویدئو)

۰
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه های آینده

مهندسان و معماران بزرگ جهان خانه‎هایی برای آینده طراحی کرده‎اند که بسیاری از نیازهای بشری را حل و فصل می‎کنند و جذابیت‎های خاصی به زندگی ساکنان خانه‎ها می‎افزایند.

جمعیت دنیا روندی رو به رشد دارد و هر روز به جمعیت شهرها افزوده می شود. این در حالی است که معماران و مهندسان با طراحی خانه هائی منحصر به فرد در تلاشند تا گزینه هایی برای سکونت در مناطق بکر و دور افتاده ارائه کنند. از ویژگی خانه های آینده جابجایی آسان و خودکفایی است و به نوعی احساس لوکس بودن را برای ساکنان تداعی می کنند. در این گزارش نگاهی به برخی از خانه های جذاب آینده خواهیم داشت.

خانه های هوشمند آینده
فوتون اسپیس

فوتون اسپیس Photon Space خانه ای شیشه ای و نوآورانه است .با این خانه زندگیتان سرشار از نور طبیعی می شود، چرا که دسترسی به نور طبیعی دائمی، به تندرستی و بهبود خلق و خوی ساکنان این خانه ها کمک می کند.
ظاهر شیشه ای فوتون اسپیس باعث نمی شود که حریم خصوصی ساکنان آن حفظ نشود، زیرا با استفاده از یک سوئیچ یا از طریق گوشی هوشمند شیشه های این خانه مات می شود تا از حدود ۶۰ درصد از تابش نورخورشیدجلوگیری شود.
معماران و دانشمندان انگلیسی ارایه کننده پروژه فوتون ،بر ساخت این خانه ها در هر جا و توانایی جابه جایی آسان آن تاکید کرده اند.
با توجه به نوع انتخابی، فوتون اسپیس بین ۳۳۰ هزار تا ۴۱۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.

خانه های هوشمند آینده

خانه ALPOD

پروژه ALPOD که طراحان آن عنوان خانه متحرک آینده را برای آن انتخاب کرده اند از آلومینیوم ساخته می شود و از این رو محکم و سبک وزن است. پنجره های سقفی برای استفاده بیشتر از نور طبیعی و درهای کشویی برای بهره مندی از هوای تازه در این خانه آینده‌ پیش بینی شده است .
در خانه ALPOD ،یک آشپزخانه و حمام از پیش نصب شده است . فضای باقیمانده می تواند تبدیل به اتاق های خواب یا اتاق نشیمن شود.
خانه ALPOD با سیستم تهویه مطبوع، برق و سیستم روشنایی برای فروش عرضه می شود .
ازخانه ALPOD می شود برای دفتر کار ، فروشگاه متحرک، استودیو، نمایشگاه و یا فضایی برای کاربری خاص استفاده کرد.

خانه های هوشمند آینده

اکوکپسول

اکوکپسول ، از دیگر خانه های آینده‌ جذاب است که اجازه می دهد بی نیاز از اتصال به شبکه برق سراسری زندگی کنید. نیروی مورد نیاز این خانه از طریق انرژی خورشید و باد تامین می شود و اگر هر دو آنها در دسترس نباشند باتری به کار گرفته شده در آن دست‎کم به مدت چهار روز انرژی مورد نیاز ساکنان را تامین می کند.

شکل منحصر به فرد اکوکپسول به منظور کاهش هدررفت گرما و جمع آوری آب باران طراحی شده است. آب جمع آوری شده تصفیه و در یک مخزن آب نگهداری می شود.
اکوکپسول ۸۷ هزار دلارقیمت گذاری شده است . این خانه کپسولی مجهز به یک میز، تختخواب، کابینت و حمام است.

خانه های هوشمند آینده

خانه مینی

این خانه کوچک به پنل های خورشیدی و سیستم های تهویه برای احیا گرما و کسب مصرف انرژی صفر مجهز و کاملا مبله عرضه می شود. خانه مینی برای افراد مسن و یا افراد مجرد که به فضای زیادی نیاز ندارند، گزینه ای مناسب و قیمت پایه آن ۶۷ هزار و ۲۰۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…