لازمه رونق بازار مسکن، حمایت‎های دولتی است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونق بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن می گوید: ازدلایلی که باعث شد تا سرمایه گذاران از فعالیت در بخش مسکن خارج شوند، ایجاد بازار‌های موازی و پرسود بود .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادنیوز ؛ احمدرضا سرحدی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مسکن گفت : وزیر سابق راه و شهرسازی به سبب حمایت نکردن از خریداران مسکن و بی‎توجهی به آن‌ها باعث شد تا معاملات در این بازار تا حدود زیادی کاهش یابد و در نتیجه با افزایش قیمت مسکن روبه رو شویم.

لازمه رونق بازار مسکن، حمایت‎های دولتی است

وی تصریح کرد: هدایت نقدینگی به سوی حوزه‌ی مسکن یکی از پیشنهاد‌های دولت است که این پیشنهاد نیازمند حمایت‌های همه‎جانبه دولت است ، زیرا هم اکنون توان خرید مردم برای سرمایه‎گذاری و خرید خانه بسیار کاهش یافته و هدایت نقدینگی به سوی حوزه‌ی مسکن فقط به صورت یک پیشنهاد باقی مانده است.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که یکی از اقدام‎هایی که می‌توانست میزان معاملات را در بازار مسکن افزایش دهد، کاهش سود‌های بانکی است افزود: متاسفانه با کاهش نرخ سود بانک‌ها برخی از مردم سرمایه‌های خود را به سوی بازار‌هایی همچون طلا، ارز و سکه سرازیر کردند.

سرحدی افزود: دریافت مالیات از خانه‎های خالی می‌تواند در رونق بازار مسکن بسیار کمک کند ، زیرا صاحبان این واحد‌ها یا اقدام به فروش و رهن خانه‌های خود می‌کنند یا مجبور به پرداخت مالیات می‌شوند، بنابراین در صورتی که مالیات‌های دریافت شده از این طریق به منظور کاهش هزینه‌های ساخت وساز استفاده شود، به طور قطع شاهد رونق در حوزه‌ی مسکن خواهیم بود.

وی سرمایه گذاری در بازار مسکن را دربهبود چرخه‌ی اقتصادی موثر دانست و توضیح داد: به دلیل گران بودن مسکن، گردش پول در اقتصاد بیشتر خواهد شد و ایجاد رونق در این بازار تا حد چشم گیری به اشتغال زایی کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…