رکود مسکن، پیامد گرانی مصالح ساختمانی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران معتقد است: با گران شدن مصالح ساختمانی، رکود در بازار مسکن دور از انتظار نخواهد بود .

به گزارش مجله دلتا به نقل از فارس، سعید آسویار گفت: واحدهای مسکونی موجود که ساخت آن‎ها به پایان رسیده و به فروش نرفته‌اند با مصالح ساختمانی قبل از گرانی ساخته شده‌اند و تا دو سال دیگر خانه‎های جدید گران ساخت، وارد بازار می‌شوند.

رکود مسکن، پیامد گرانی مصالح ساختمانی

وی افزود: متأسفانه باید گفت که قیمت مسکن در آینده باز هم افزایش می‎یابد چرا که ساختمان‌های آماده تحویل در بازار با مصالح ساختمانی ارزان تر و به عنوان مثال با میلگرد کیلویی ۱۷۰۰ تومان ساخته شده و اکنون که قیمت میلگرد به هر کیلوگرم ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان رسیده است به طور قطع وقتی ساخت‎و‎ساز با این قیمت‌ها صورت گیرد و دو سال دیگر وارد بازار شود ،تفاوت عمده در قیمت تمام شده مسکن به خوبی مشهود خواهد بود.

آسویار با بیان اینکه با تثبیت قیمت‌ها در بازار ارز و سهام، نقدینگی وارد بازار مسکن خواهد شد، اظهارداشت: رشد قیمت مسکن باعث می شود به دلیل ناتوانی خریداران، بخش مسکن وارد رکود شود. او در عین حال توصیه کرد که متقاضیان مسکن برای خرید اقدام کنند و منتظر ارزان شدن نمانند.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران ادامه داد: وقتی قیمت میلگرد، زمین، عوارض، انشعاب آب، برق و گاز سه برابر رشد کرده است باید منتظر افزایش قیمت تمام شده مسکن در ماه‌های آینده نیز بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل و همین موضوع باعث شده است که قیمت مسکن همواره رشد داشته باشد.

او گفت: از زمانی که قیمت میلگرد سه برابر شده است اکثر کارخانه‌های تولیدکننده آهن و میلگرد ترجیح می‌دهند آهن‌آلات و میلگرد تولیدی را صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…