کاهش ۱۶ درصدی معاملات مسکن تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، از نیمه دوم سال گذشته قیمت مسکن در تهران، روند افزایشی داشت، اما از ابتدای امسال تا اواسط آبان ماه، قراردادهای اجاره و خرید و فروش مسکن، ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش  مجله دلتا ، به نقل از اقتصاد آنلاین، «مصطفی قلی خسروی» گفت: تعداد قراردادهای اجاره و خرید و فروش مسکن ثبت شده در دفاتر مشاوران املاک پایتخت، از ابتدای امسال تا اواسط آبان، ۲۱۹ هزار و ۴۵۶ مورد گزارش شده، در حالی‎که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۶۱ هزار و ۲۴ قرارداد بوده است.

معاملات مسکن

وی اظهار داشت: مجموع ۱۰۷ هزار و ۷۴۲ مبایعه نامه ثبت شده در دفاتر مشاوران املاک، نسبت به سال گذشته که این تعداد ۱۲۸ هزار و ۲۵۰ قرارداد بود، نشان می‎دهد تنظیم مبایعه‎نامه، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

نماینده رئیس اتاق اصناف در کمیسیون تخصصی املاک کشور همچنین گفت: در مدت یاد شده در مجموع ۱۰۹ هزار و ۹۸۷ مورد قرارداد اجاره در دفاتر مشاوران املاک تهران تنظیم شده که در مقایسه با سال گذشته این قراردادها نیز ۱۶ درصد روند نزولی داشته است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‎های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۹۷ به  ۹ هزار و ۴۰۰ واحد رسید که نسبت به شهریور ماه ۹.۵ درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.

در مهرماه میانگین قیمت خرید و فروش یک متر  واحد مسکونی معامله شده درتهران ۸۶.۱ میلیون ریال بوده است  که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۶.۴ درصد و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می‎دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…