یک سازه‎ی هنری در آسمان هند (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با رشد چشمگیر علم معماری امکانات جدید بسیاری برای تجربه زندگی راحت بوجود آمده است.
سازه‎ی هنری هند

یک سازه‎ سازگار با محیط زیست در آسمان هند طراحی شده است که علاوه‎ بر کاربردهای معمول این قبیل ساختمان‎ها به عنوان یک اثر هنری نیز شناخته می‎شود.

سازه‎ی هنری هند

به گزارش مجله دلتا؛ آسمان‎خراش اتمسفر در ادامه طرح توسعه پایدار هندوستان و در شهر کلکته طراحی شده و شامل هشتاد  واحد مسکونی است.

طراحی واحدها در ۴ تیپ مختلف و برای ۴ گروه متفاوت از نظر توانایی اقتصادی صورت گرفته است، به گونه‎ای که افراد مختلف می‎توانند براساس توانایی خود در گروه های تعیین شده قرار گیرند.

طراحان و معماران این آسمانخراش از ۳ ساختمان و یک باغ سبز بر فراز آن بهره گرفته‎اند. این باغ در فضایی به طول ۱۰۰ متر و شبیه  ابر در پیکره آسمان‎خراش جای گرفته است. این محیط منحصر به فرد، فضایی مناسب برای تفریح است.

ساکنان می توانند از امکاناتی چون استخر شنا، زمین‎های اسکواش، گلف، بسکتبال، فوتبال و زمین چمن، سالن سونا و جکوزی و پارک گیاه شناسی استفاده کنند.

معماری مدرن

همچنین در این فضا، رستوران های روباز و کافی شاپ نیز تعبیه شده و در طراحی این آسمان‎خراش مصالح بومی و الگوهای محلی به کار رفته است.

در هر طبقه، علاوه بر واحدهای مسکونی، یک فضای جمعی نیز در نظر گرفته شده است. این آسمان‎خراش افزون بر هویتی جدید برای شهر کلکته، به عنوان یک اثر هنری در آسمان و نمادی برای شناخت این شهر در مقیاس جهانی محسوب می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…