چند نکته ضروری که مستاجران باید رعایت کنند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چند نکته ضروری که مستاجران باید رعایت کنند

بسیاری از مستاجران تصور می‌کنند که با مخفی کردن مشکلات خانه اجاره‎ای، شاید بتوانند از پرداخت هزینه‌های سنگین خسارات  وارد شده به ملک شانه خالی کنند.

به گزارش مجله‎ی دلتا، پیامد‎های ناخوشایند این رفتار، در نهایت به خود مستاجر آسیب‌ می‎رساند که شاید جبرانش، بسیار سخت و دشوار باشد. بنابراین در صورت بروز خسارات احتمالی به ملک اجاره‎ای، مستاجر باید این موضوع را به اطلاع صاحبخانه برساند.

 شفاف باشید

اگر مثلا قسمتی از گچ‌کاری، نقص دارد، به صاحب‌خانه اطلاع دهید تا خسارات بعدی گریبانگیر‎تان نشود. به نفع شما است اگر اینگونه اشکالات را حتما” با مالک در میان گذارید.

 حیوان‌ خانگی را پنهان نکنید

این موضوع را در ابتدا به صاحبخانه بگویید. صاحب‎خانه حق دارد از این موضوع آگاه باشد. اگر قوانین آپارتمان نشینی را نمی‎دانید، ممکن است حتی از سکونت در خانه خود محروم شوید و حکم به تخلیه ملک بدهند.

 تعداد ساکنان آپارتمان را افزایش ندهید

اگر خانه را مثلا” برای دو نفر اجاره کرده‎اید و فرد جدیدی مثل خواهر یا برادر یا یکی از آشنایان خواست به شما اضافه شود، لازم است صاحبخانه را در جریان بگذارید. باید بدانید اگرصاحبخانه با این موضوع کنار نیاید، طبق قانون مجبور به تخلیه خانه خواهید شد.

چند نکته ضروری که مستاجران باید رعایت کنند

 در مورد مشکلات لوله کشی، پنهان کاری نکنید

برخی تصور می‌کنند اگر اشکالات لوله کشی از صاحبخانه پنهان داشته شود ، از پرداخت خسارات احتمالی راحت می‎شوند، اما این چنین نیست. اگراین خسارات بیشتر شوند و شما هم اقدامی برای رفع آن نکنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه ای سنگین برای رفع این مشکل شوید.

به مشکلات سقف خانه توجه کنید

نکته های ضروری برای مستاجران

به وجود لکه‎های بزرگ روی سقف توجه کنید چرا که اگر به سرعت سقف تعمیر نشود، ممکن است هزینه تعمیر خانه همسایه را هم شما متحمل شوید. این مساله را جدی بگیرید.

در پایان تاکید می‎شود طبق قانون، در صورت وارد شدن خسارت احتمالی به خانه، باید بلافاصله مالک خانه را مطلع کنید تا برای شما مشکلی ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…