۳ میان‌ وعده‌ سالم برای کارمندان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میان وعده به همان میزان که می‌تواند به سلامت بدن کمک کند، با انتخاب مواد غذایی پرکالری و مضر ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. برای آگاهی بیشتر در مورد میان وعده‌های سالم این مطلب را بخوانید.
میان وعده سالم

هشت ساعت کار کردن در طول روز باعث می‌شود کارمندان علاوه بر وعده غذایی ناهار، یک میان‌ وعده سالم هم در محل کار نیاز داشته باشند؛ چرا که طبق توصیه پزشکان، بدن برای متعادل نگه داشتن متابولیسم و سطح انرژی، هر چهار ساعت یک بار به خوراکی نیاز دارد. اما توجه کنید از میان‌ وعده‌های پرکالری مانند انواع شکلات و شیرینی استفاده نکنید. توصیه می‌شود غذای سبک یا تنقلات سالم به عنوان میان‌ وعده‌ همراه خود داشته باشید. ترک میان وعده‌های خطرناک و پرکالری، عادتی است که نه تنها موجب مرض نمی‌شود بلکه ضامن سلامتی شماست.

یکی از مشکلات کارمندی، عدم تحرک کافی در طول روز است که همین موضوع می‌تواند به سلامتی آنها آسیب برساند. انتخاب میان‌ وعده‌ های پرکالری باعث تشدید این عوارض می‌شود. بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین میان‌ وعده‌ های مضر کنید و تا حدودی با عوارض پشت میز نشستن های طولانی مقابله کنید. در این مطلب مجله دلتا با میان‌ وعده‌ هایی آشنا می‌شوید که علاوه بر کم کالری بودن، سالم هم هستند و ارزش غذایی بالایی دارند.

میان‌ وعده‌ های سالم

۱.میوه

میوه یکی از بهترین گزینه‌ها برای میان‌ وعده‌ هر قشری علی‌الخصوص کارمندان است. مصرف میوه علاوه بر انواع مواد مغذی، فیبر و ویتامین‌هایی که به بدن می‌رساند، به دلیل تنوع در طعم آن‌ها، تکراری و خسته کننده هم نمی‌شود. نوشیدن یک لیوان شیر در کنار میوه، میان‌ وعده‌ شما را کامل می‌کند. میوه خشک هم طرفداران زیادی دارد؛ اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود؛ چون میوه‌ها با از دست دادن آب خود، قند بیشتری دارند.

میان وعده

۲.آجیل

آجیل‌ها کالری بالایی دارند؛ اما چربی آن‌ها برای قلب مفید است. البته توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. اگر به دنبال منبعی مغذی برای کلسیم، منیزیم، ویتامین E، پتاسیم و فیبر هستید، آجیل را به عنوان میان‌ وعده‌ مصرف کنید.

میان وعده ساده

 

۳.پاپ کورن با پارمسان

پاپ کورن پارمسان میان‌ وعده‌‌ای است که علاوه بر عطر و طعم فوق‌العاده، ۱۵۰ کالری انرژی برای بدن فراهم می‌کند. پاپ کورن پارمسان در واقع همان پاپ کورن معمولی است که مقداری پنیر پارمسان به آن اضافه شده است. پاپ کورن در گروه غلات سبوس‌دار است و بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.

میان وعده فوری

 

کلام آخر:

  • معمولا در ادارات، مصرف شکلات و نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه و نسکافه رایج است. بد نیست بدانید که نوشیدنی‌هایی نظیر نسکافه باعث چاقی می‌شوند.
  • گاهی این تصور به‌وجود می‌آید که می‌توان با اضافه کردن شیر به نسکافه، اثرات منفی آن را خنثی کرد؛ در حالی که مصرف نسکافه با شیر، مانع جذب کلسیم شیر می‌شود.
  •  شکلات‌‌‌ها چربی اشباع و مواد قندی بالایی دارند و مصرف بیش از حدشان به چاقی منجر می‌شود؛ پس در مصرف شکلات زیاده‌روی نکنید، چه شکلات تلخ چه شیرین.
  • نکته‌ای که حتی درباره نوشیدنی‌های مفیدی مثل چای معمولی و چای سبز باید مد نظر داشته باشید، این است که افراط می‌تواند یک ماده غذایی مفید را به یک ماده مضر تبدیل کند. سعی کنید در مصرف نوشیدنی‌ها جانب تعادل را نگه دارید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  4. سعدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…