کجای تهران می‎توان مناسب‎ترین خانه را خرید؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به رغم این که واحدهای مسکونی نوساز در تهران معمولا با قیمت‌هایی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از نرخ میانگین آپارتمان در هر منطقه فروخته می‌شوند، اما در هفته‌های گذشته قیمت پیشنهادی برخی از واحدهای نوساز در موتورهای جست‌ وجو، کم ‌تر از میزان مورد انتظار و به سطح واقعی قیمت نزدیک‌ تر بود.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی حاکی است که همچنان واحدهای نوساز با قیمت‌های پیشنهادی بالا آگهی می‌شوند و سازنده‌ها در انتظار افزایش قیمت هستند و روی این موضوع پافشاری می‌کنند تا جایی که حاضرند آگهی های ملکشان در فهرست انتظار فروش بنگاه‌ها باقی بماند.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر برخی واحدهای نوساز و تازه‌ساز با قیمت‌هایی متعادل‌تر که به سطح میانگین قیمت قطعی معاملات مرداد و شهریور نزدیک‌تر است، قیمت‌گذاری و آگهی شده‌اند.

بررسی ها نشان می‌دهد بیشتر واحد ‌های آگهی شده مربوط به مناطق بسیار گران‌قیمت شهر تهران و متعلق به آپارتمان‌هایی است که با وجود بهره مندی از حداقل امکانات شامل پارکینگ، انباری و آسانسور، از امکانات متعارف دیگری که در مناطق گران تهران وجود دارد، بی بهره اند.

امکانات جانبی نظیر استخر و سونا، جکوزی داخل واحد، سالن اجتماعات برخورداری از دست‌ کم دو واحد پارکینگ و نیز برخورداری از بالکن در برخی مناطق شهر نظیر خیابان‌های زعفرانیه، فرشته، ولنجک و فرمانیه، در زمره خواسته های همیشگی و شاید حداقلی متقاضیان خرید ملک در این نواحی به شمار می‌رود.

این در حالی است که هر یک از این موارد در مناطق مصرفی تهران امتیاز و ویژگی خاص محسوب می‌شود.

بنابراین سازنده ‌ای که ملکی در یکی از مناطق گران تهران بدون امکانات جانبی بسازد، ناچار است قیمت کم‌تری نسبت به قیمت واحدهای نوساز با تمام امکانات در سطح منطقه پیشنهاد کند و به این ترتیب ملک او در منطقه، در گروه ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز قرار می‌گیرد.

در مناطق مصرفی تهران نیز رتبه ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز که کمتر از قیمت مورد انتظار منطقه آگهی شده‌اند، عموما به آپارتمان‌هایی اختصاص دارند که یا بدون پارکینگ یا انباری اند یا اینکه به جای سیستم گرمایشی پکیج، به تجهیزات سنتی موتورخانه مجهزند.

به گفته مشاوران املاک، هر چند آپارتمان‌های نوساز اغلب به پکیج مجهزند، اما برخی سازنده‌ها هنوز در ساختمان‌های کم‌واحد از سیستم موتورخانه استفاده می‌کنند که با توجه به ضرورت هماهنگی میان ساکنان آپارتمان درباره زمان روشن و خاموش شدن شبکه گرمایشی کل واحدها، معمولا با استقبال متقاضیان خرید روبه ‌رو نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…